سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59513
|
13:43 - 1402/03/06
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

آمارهای اشتغال در ایلام باید شفاف‌سازی شود

آمارهای اشتغال در ایلام باید شفاف‌سازی شود
امام جمعه ایلام گفت: آمارهای اشتغال در ایلام باید شفاف‌سازی شود.

به گزارش ایلام بیدار، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر شنبه در نشست با جمعی از بسیج اساتید و نخبگان دانشگاهی اظهار کرد: وقتی ما می‌گوییم در استان ایلام چندبرابر سقف ابلاغی اشتغال ایجاد شده، مسئولان باید شفاف‌سازی کنند چرا که مردم به این آمارها اعتماد ندارند، مردم می‌گویند این اشتغال کجاست؟ وقتی ۱۷ هزار نفر در استان ایلام اشتغال‌زایی شده است باید دید چند هزار نفر ما بیکار داریم که این تعداد اشتغال‌زایی شده است اشتغال‌زایی باید چشمگیر باشد.

 

وی عنوان کرد: مبنای آمار اشتعال چیست؟ زمانی می‌گفتند مبنای آمار این است که اگر جوانی دو ساعت کار داشته باشد، شاغل است و شغل ایجاد شده است، یعنی اگر مثلاً دانشجویی در هفته‌ای دو ساعت به مغازه پدرش برود این یک شغل است

 

امام‌جمعه ایلام عنوان کرد: در ایلام باید عنوان شود این ۱۷ هزار شغل در ایلام بر چه مبنایی بوده است، به‌عنوان نمونه یکی از آمارها که بالای ۴ هزار بود کسانی بودند که ایثارگر بودند و تبدیل وضعیت شده بودند، آیا تبدیل وضعیت واقعاً اشتغال محسوب می‌شود؟ وقتی یک نفر دو سال نگهبان بوده و هنوز هم نگهبان هست، در پرونده و حقوق این شخص تغییر ایجاد می‌شود نه اینکه کاری نبوده و ایجاد شده است و به تعداد کارگران اضافه شده باشد، این جای بحث دارد.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: بالاترین سرمایه ما اعتماد مردم به مسئولین نظام است، وقتی چیزی گفته می‌شود و باور نمی‌کنند، اینجا نقش اساتید، صداوسیما و رسانه‌ها مهم است، کسی که متولی آمار هست و آمار می‌دهد بیاید بحث کند که بر چه مبنایی این آمار ارائه می‌شود، اینجا جای دانشگاه ما خالی است و بعد فضای مجازی و خبرنگار ورود می‌کند

 

وی گفت: ممکن است صحبت ما به یک مدیرکل و یا وزیر بر بخورد، مشکلی نیست، مهم این است که موجب اشتغال‌زایی شود و جوان دغدغه‌مندی که می‌خواهد ازدواج کند اما نمی‌تواند برایش ایجاد شغل شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد