سرویس: سیاسی
کد خبر: 59498
|
18:39 - 1402/03/05
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

مسئولان با عملکرد خود نتیجه اقدامات دولت را به مردم نشان دهند

مسئولان با عملکرد خود نتیجه اقدامات دولت را به مردم نشان دهند
امام جمعه ایلام گفت: مسئولان با عملکرد خود نتیجه اقدامات دولت را به مردم نشان دهند.

به گزارش ایلام بیدار ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در خطبه‌های نمازجمعه ایلام اظهار کرد: مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که ثمره و نتیجه اقدامات دولتمردان در سفره مردم و هم سو با شعار امسال به عینه دیده شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در دولت سیزدهم به‌ویژه در حوزه زیرساختی انجام می‌شود، ابراز کرد: قدمی که در جمهوری اسلامی برای حذف دلار برداشته شده و در دیگر کشورهای جهان هم دنبال می‌شود، ارتباط با کشورهای مسلمان و غیرمسلمان و همسایه و غیر همسایه کار بسیار ارزشمندی است؛ اما باید تلاش شود ثمره این مجاهدت‌ها در سفره مردم اثر داشته باشد و محور آن تلاش برای تحقق شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید است.

 

 

 

امام‌جمعه ایلام شهادت پنج‌تن از مرزبانان در مواجه با اشرار تروریست را یک حادثه تلخ و دردناک بیان کرد و افزود: مرزبانان و مدافعان امنیت تا آخرین قطره خون خود از مرزهای کشور دفاع می‌کنند.

 

 

 

وی یادآور شد: در این حادثه تلخ و جانکاه پنج جوان و سرمایه‌ای انسانی کشور را از دست دادیم؛ اما از این واقعه دردناک‌تر سکوت معنادار فعالان فضای مجازی مانند هنرمندان و چهره‌های مشهور است.

 

 

 

امام‌جمعه ایلام تأکید کرد: ابراز ناراحتی و ریختن اشک‌تمساح دروغین این چهره‌ها برای کسانی است که در ریختن خون مردم بی‌گناه مقصر بودند و طبق قانون شرع و با اثبات شرارت محکوم به مرگ شدند و چهره‌های مشهور با اعدام قانونی این افراد از حقوق بشر دم می‌زنند؛ اما هنگام شهادت مظلومانه حافظان امنیت و مرزبانان سکوت می‌کنند.

 

 

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: این گونه رفتارهای دوپهلو از سوی چهره‌های مشهور شاخص خوبی برای شناسایی افراد دلسوز نظام از افرادی است که از دشمنان حرف‌شنوی دارند چرا که این اقشار خاص هنگام حوادثی که جامعه را جریحه‌دار می‌کند همراه با مردم نیستند و در آخرین مورد هنگام شهادت مرزبانان و حافظان امنیت همراه با مردم نیستند و سکوت کرده‌اند.

 

 

 

خطیب نمازجمعه ایلام گفت: چهره‌های مشهور فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مواقعی که به سود آنهاست هم نوا با دشمنان از حقوق بشر خیالی دم می‌زنند و اشک دروغین می‌ریزند؛ اما زمان بروز حادثه‌ای تلخ چون شهادت پنج جوان مرزبان هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

 

وی به نسل جدید توصیه کرد: جوانان و نوجوانان باید در تشخیص افراد خودی و غیرخودی آگاه باشند و چهره‌هایی که همراه با دشمنان و مخالف نظام و فارغ از مردم هستند را بشناسند.

 

 

 

امام‌جمعه ایلام به آغاز کار اولین مجلس شورای اسلامی در هفتم خردادماه در سال ۵۹ اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مجلس مردمی ایران اسلامی ادبیات جدیدی از مردم‌سالاری را به دنیا معرفی کرد.

 

 

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار کشور است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس کنونی با شعار و نگاه انقلابی بودن رأی اعتماد را از مردم را گرفتند و عملکرد آنها مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

 

 

 

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و خود اولین نفر متعهد به قانون باشند و لوایح و مصوبه‌های آنها برای رفع مشکلات مردم باشد.

 

 

 

وی یادآور شد: تأکید رهبری به نمایندگان مجلس ارتباط نزدیک آنها با خداوند به‌واسطه مسئولیت سنگینشان و نمایندگان خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانند و امیال و خواسته‌های شخصی را بر منافع عموم ترجیح ندهند.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: دشمن به‌جای اتکا به توانمندی‌های خود، برای رسیدن به مقاصدش امید زیادی به اشتباهات و کم‌کاری‌های مسئولان ما دارد و مسئولان نباید با اهمال‌کاری و ترک فعل فضای سوءاستفاده را به دشمن بدهند.

 

 

 

وی به سفر هشت‌ماهه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به‌دور دنیا هم اشاره کرد و افزود: این سفر دریایی شجاعانه با استفاده از ناوهای ساخت داخل که نشان از اقتدار و جسارت جمهوری اسلامی دارد. کشورهای غربی را متحیر کرده است.

 

 

 

خطیب نمازجمعه ایلام بیان کرد: به دهه مبارک کرامت، تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: شیعه بودن ما باید در اعمال و رفتارمان مشهود باشد و یک فرد شیعه واقعی با رعایت فروع دین تولی و تبرا تسلیم محض دستورات و فرامین اهل‌بیت (ع) است.

 

 

 

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که شیعیان واقعی کسانی هستند که تسلیم امر ما هستند و سخنان ما را می‌پذیرند و در تولی و تبری نسبت به دشمنان ما، دشمن هستند.

 

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب