سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59417
|
10:21 - 1402/02/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

مسئله تهدید آینده اجتماع و خانواده است

مسئله تهدید آینده اجتماع و خانواده است
مسئله ایلامی است که اسمش با شهدای مظلوم دفاع مقدس (که حجاب سفارش اکیدشان بوده) و اربعین حسینی گره‌خورده است و عده‌ای معدود می‌خواهند تصویری دیگر از ایلام به نمایش بگذارند

به گزارش ایلام بیدار، عباس خزلی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: طی روزهای گذشته بستن تنگه کافرین ایلام در برخی‌ها سرو صدای زیادی ایجاد کرده است، همان رسانه‌هایی که اگر یک نفر در این تنگه به‌خاطر شرایط ناایمن خدای‌ناکرده غرق شود اولین کسانی هستند که صدایشان برای مسئولین بلند می‌شود و می‌گویند جان مردم برایتان اهمیتی ندارد!

 

همین‌ها تا دیروز می‌گفتند که طبیعت زیبا و بکر استان را خراب نکنید، اینها متعلق به آینده است و... حالا که پای تورهای گردشگری از اقصی‌نقاط ایران به این تنگه باز شده است و بماند که چه آسیب‌های زیست‌محیطی و فرهنگی و خطرات در نتیجه ناایمنی را با خود به همراه دارند، چشم خود را بر روی همه این موارد بسته و فقط موضوع حجاب را برجسته کرده‌اند.

 

اگر همه مردم را می‌بینید نه تعداد اندکی هنجارشکن که مرزهای ادب و اخلاق را در استان ایلام شکسته‌اند باید بدانید که اکثریت مردم اخلاق‌مدار و متدین ایلام دوست دارند در محیطی سالم اوقات فراغت را بگذرانند که عده‌ای در آنجا اخلاق و ادب و متانت را زیر پا نگذارند و آسیب اجتماعی برای خانواده و فرزندانشان به همراه نداشته باشد.

 

اسم ایلام با شهدای دفاع مقدس که رعایت حجاب سفارش اکید آنها بوده و همچنین با اربعین گره‌خورده است، کسی که به ایلام پا می‌گذارد قبل از هر چیز شهدا و اربعین در ذهنش تجلی می‌شود، آیا درست است در مقابل کسانی که حرمت خواست و راه شهدا و واجب الهی را نگه نمی‌دارند و اسم ایلامیان حماسه‌ساز و حسینی دفاع مقدس را خدشه‌دار می‌کنند سکوت کرد و راه را برای جولان آنها هموار کرد؟ 

 

در این جامعه اسلامی و فاطمی چه اتفاقی افتاده است که نمی‌توان به‌راحتی در مورد یک منکر الهی سخن گفت؟ چرا تا اسم حجاب می‌آید تز روشنفکری برخی‌ها فعال می‌شود و می‌گویند ول کنید این چند تار مو را؟! 

 

همه می‌دانند مسئله چند تار مو نیست، مسئله بلایی است که فردا سر خردسالان امروز ما خواهد آمد همان بلایی که گریبان‌گیر نوجوانان امروز در اروپا شده است که دیگر همه در جریان انحرافات اخلاقی آنها قرار دارند.
 

مسئله ازهم‌پاشیدگی یک خانواده است، مسئله آسیب‌های روحی و روانی است که در درازمدت روی نوجوانان و جوانان ما تأثیر خود را خواهد گذاشت.

برخی افراد نه‌تنها با ظاهر زننده که قلیان به دست و حتی با سگ در بغل در طبیعت ایلام و میان خانواده‌های بافرهنگ و متدین ایلامی راه می‌روند صدایی از هیچ‌کس بلند نشد؛ اما حالا که به دلیل فرهنگی و ایمنی یک جایی بسته شده است برخی‌ها نگران تفریح سالم مردم شده‌اند؟ مگر تعریفتان از تفریح سالم چیست؟

 

طبیعت متعلق به همه‌وهمه فارغ از هر عقیده‌ای حق استفاده و لذت‌بردن از آن را دارند؛ اما قرار نیست تعداد اندکی که بیشتر هم با تورهای گردشگری از نقاط مختلف به آنجا می‌آیند در کنار خانواده‌های ایلامی هر طور که دلشان خواست هنجارشکنی کنند و ما هم فقط تماشاگر باشیم، مردم ایلام نگران خانواده و آینده فرزندان و طبیعت زیبای استانشان هستند، و این نگرانی باید برطرف شود.

 

ناگفته نماند که ما طرف‌دار ارتقا و گسترش گردشگری در استان هستیم چرا که باتوجه‌به ظرفیت‌های برجسته‌ای که در این حوزه داریم، می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمد قابل‌توجهی را نصیب استان کند، اما یک گردشگری سالم نه اینکه تبعات منفی فرهنگی و اجتماعی و آسیب‌دیدن طبیعت زیبایمان را به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد