ایلام بیدار09:04 - 1403/07/29
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام خبر داد:

تأمین یک هزار تن کود برای کشاورزان ایلامی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تهیه و تدارک یک هزار تن کود دی آمونیم فسفات در ایلام خبر داد و گفت: این میزان کود برای استفاده در مزارع و باغات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سیامک بیگی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: باتوجه‌به آغاز فصل کاشت پاییزه و ضرورت مصرف کودهای پایه به‌خصوص فسفاته این میزان کود دی آمونیوم فسفات در استان تأمین و برای استفاده در مزارع و باغات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام افزود: کود دی آمونیم فسفات یکی از بهترین کودهای فسفاته در دنیا است که به دلیل داشتن ارزش تغذیه‌ای مناسب برای گیاه (دارای ۴۶ درصد فسفات و ۱۸ درصد نیتروژن) و تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه‌شدن از جمله کودهای پر طرف‌دار کشاورزان است.

وی بیان کرد: فسفر موجود در این کود، اسیدیته مؤثر خاک را در حد مطلوب نگه داشته و باعث افزایش جذب سایر عناصر می‌شود.

 بیگی خاطرنشان کرد: این کود باتوجه‌به هماهنگی به‌عمل‌آمده با وزارت برای تمامی محصولات زراعی و باغی از طریق سامانه پایش و صدور حواله الکترونیک قابل‌مصرف است.

 وی تصریح کرد: باتوجه‌به نیاز مبرم کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات محیط کشاورزی اقدام به تأمین و تدارک مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین کرده که هم‌اکنون در مرحله اول، ۵۲ هزار تن آن از طریق بندر امام خمینی (ره) در حال توزیع در کشور است.
 

انتهای خبر/م