ایلام بیدار09:02 - 1403/07/29
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

 ۳۵۵ هزار و ۳۱۳ نفر از یادمان‌های ایلام بازدید کردند

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری ۳۵۵ هزار و ۳۱۳ نفر از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس ایلام در قالب کاروان‌های راهیان نور بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، ایوب ناصری صبح امروز در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان ایلام اظهار کرد: در ۶ماهه نخست سال جاری ۳۵۵ هزار و ۳۱۳ نفر از یادمان‌های دوران دفاع مقدس ایلام از جمله شرهانی در دهلران، نقطه ایثار (قلاویزان) مهران، قرارگاه حضرت امیر (ع) بانروشان، سه‌راهی جندالله و منطقه عملیاتی میمک بازدید کرده‌اند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۶ هزار و ۹۶۹ نفر از این تعداد بازدیدکننده برادر و بقیه از جامعه بانوان و دختران بوده است، تصریح کرد: استان ایلام دارای پنج اردوگاه راهیان نور باقابلیت اسکان بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی استان از جمله اردوگاه محرم دهلران، اردوگاه سیدالشهدا (ع) مهران، اردوگاه بانروشان ایلام، اردوگاه سیدالشهدا (ع) ایلام و اردوگاه شهید مسعودیان اهواز است.

وی با بیان اینکه این اردوگاه‌ها در سطح ایلام ظرفیت پذیرش و اسکان یک هزار ۱۰۰ نفر در شبانه‌روز را دارند، یادآور شد: در سال گذشته ۷۲ هزار و ۳۵۹ نفر شامل خواهر و برادر در اردوگاه‌های راهیان نور سطح ایلام اسکان‌یافته و از برنامه‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند شده‌اند.

ناصری با بیان اینکه ۲۲ کمیته خادمین شهدا شامل ۲ کمیته استانی و ۲۰ کمیته شهرستانی در این ایلام فعالیت دارند، افزود: ۱۰ گروه خادم الشهدا و ۱۰ هیئت مذهبی خادم الشهدا نیز در استان فعال بوده و همچنین در این مدت نیز دوره‌های آموزشی توانمندسازی خادمان شهدا برای ۷۰ نفر از این عزیزان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته زمینه اعزام بیش از هشت هزار دانش‌آموز ایلام به اردوهای راهیان نور در قالب کاروان‌های راهیان نور فراهم شد، ابراز کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با همکاری آموزش‌وپرورش و سپاه ایلام نیز ۹ هزار و ۵۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.
 

انتهای خبر/م