ایلام بیدار10:34 - 1403/07/26
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا:

طوفان‌الاقصی ۴ ضربه به ارکان صهیونیست‌ها زد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند رژیم صهیونیستی به این سادگی کمر راست نخواهد کرد، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی چهار ضربه به چهار رکن اساسی نظامی، اطلاعاتی امنیتی، سیاسی و اجتماعی رژیم منحوس وارد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل ازموج‌رساسید هادی سید‌افقهی در نشست زنده با موضوع بررسی آخرین تحولات منطقه که با حضور فعالان فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه در عملیات طوفان‌الاقصی گروه مجاهدین حماس تونل زدند، از زیر برج دیدبانی دشمن درآمدند و سرباز رژیم صهیونیستی را اسیر گرفتند، گفت: این سرباز در اختیار حماس بود و با سربازان اسیر فلسطینی معاوضه شد.

وی افزود: در چهار جبهه، حماس دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده را برنامه‌ریزی کرده بود و همزمان وارد عمل شد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مأموریت دریا با هدف مشخص برای گروهی تعیین شده بود، عنوان کرد: برای کسانی که از جو وارد شدند یک هدف، کسانی که از زیر زمین رفتند یک هدف مشخص شده بود و کسانی که دیوار را درنوردیدند به دنبال هدفی دیگر بودند و این اصل عملیات بود که حاصل شد.

وی ادامه داد: بعد از طوفان‌الاقصی مقام معظم رهبری این عملیات را راهبردی نامگذاری کردند زیرا  در این چهار جبهه از چهار حمله و تکنیک زمینی، هوایی، دریایی و زیرزمینی استفاده شده بود.

سیدافقهی با اشاره به اینکه در طول مدت درگیری‌ بین گروه‌های جهادی فلسطینی با رژیم صهیونیستی کلاً به حالت تدافعی بود، تصریح کرد: رژیم شلیک کرده و منازل مسکونی را بمباران و بعضی از افراد سیاسی، نظامی و جهاد اسلامی را ترور می‌کرد و بعد جهاد و حماس شلیک را به سمت شهرک‌نشینان تلاویو توسط موشک یا پهپاد آغاز می‌کرد. اما طوفان‌الاقصی عملیات پدافندی نبوده و بلکه آفندی بود، این گروه‌های فلسطینی بودند که از داخل به خارج غزه هجوم بردند.

مشت اطلاعاتی صهیونیست‌ها برای حماس باز شد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان‌الاقصی چهار ضربه مهلک دریافت کرد، افزود: صهیونیست‌ها تاکنون اینگونه تحقیر نشده بودند چراکه با وجود تجهیزات پیشرفته و نفرات نظامی قدرتمند شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات، شنودها، حسگرهای جاسوسی و دوربین‌های مداربسته نتوانستند هدف گروه‌های جهادی را متوجه شوند.

سیدافقهی با اشاره به یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است حماس را شکست دهد، گفت: مشت آنان را حماس باز کرده و اطلاعات غنی و ارزشمند را در اختیار دارد و از این اطلاعات علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

صهیونیست‌ها رهبران سیاسی خود را خائن می‌پندارند

وی با اشاره به بُعد ضربه سیاسی حماس به رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها به رهبران سیاسی خود به چشم خائن و دروغگو نگاه می‌کنند و این یک شکست بزرگ است چراکه یک دیوار بی‌اعتمادی بین جامعه صهیونیستی و نیروهای مسلحشان ایجاد شده است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: رژیم صهیونیستی به این سادگی کمر راست نخواهد کرد، اظهار داشت: این عملیات غافلگیر‌کننده چهار ضربه به چهار رکن اساسی نظامی، اطلاعاتی امنیتی، سیاسی و اجتماعی رژیم منحوس زد.

سیدافقهی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نتوانست در یک گستره ۳۶ هزار کیلومتر مربعی عملیات راهبردی و شکستی که از حماس و جهاد اسلامی دریافت کرده را جبران کند، عنوان کرد: این رژیم یک سال است که نتوانسته‌ به اهداف خود برسد.

حزب‌الله قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود

وی ادامه داد: در جهان امروزی حزب‌الله چندین بازو پیدا کرده و یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود، امروز رزمنده‌های حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی شیر شده‌اند و بعد از یک سال به تل‌آویو شلیک می‌کنند و این یک افتخار است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به تجاوز به خاک ایران و شهادت اسماعیل هنیه، افزود: وعده صادق۱ پاسخی تنبیهی بود، ما قصد ادامه جنگ را نداشتیم و این اولین ضربه بود به این مفهوم که اگر آمریکا و رژیم منحوس علیه کشورمان حرکتی کنند ایران نیز جواب می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که هیأت ایرانی به نیویورک سفر کردند از آمریکایی‌ها توسط یک پیشنهاد صلح دروغین در غزه و آتش‌بس فریب خوردند در حالی که هیأت ایرانی نباید آن پیشنهاد را می‌پذیرفتند.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: پس از اینکه شهادت حسن نصرالله اتفاق افتاد، درنگ نکرده و وعده صادق۲ رخ داد. تفاوت وعده صادق۱ و ۲ در این بود که در وعده صادق۱، حدود ۲۰۰ پهپاد گنبد آهنین را سرگرم کردند تا موشک‌ها به نقاط و اهداف مورد نظر اصابت کنند و این اتفاق افتاد. اما در وعده صادق۲ همه تجهیزات موشک بالستیک بود و برای اولین بار موشک هایپرسونیک که از هوش مصنوعی نیز برخوردار بود، استفاده شد و در زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه همه با هم شلیک شدند و ضربه بسیار مهلکی به این رژیم وارد شد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا عنوان کرد: در وعده صادق۲ اماکنی که ایران به آن‌ها ضربه زد مهم‌ترین پایگاه نواتیم بود، با این شرایط بزرگ‌ترین، سری‌ترین و مجهزترین پایگاه نظامی در سرزمین اشغالی موشک‌باران و فریاد نتانیاهو بلند شد و گفت جواب ایران را می‌دهیم.

وی افزود: پس از گذشت این اتفاقات نماز جمعه نصر توسط مقام معظم رهبری اقامه و این رهبر شجاع وارد میدان شدند و مردم نیز پشت سر ایشان ایستاده نماز خوانند و مقاومت خود را نشان جهانیان دادند. حضور سیل جمعیت در نماز جمعه نصر در حقیقت یک سیلی محکم بر صورت رژیم صهیونیستی بود.

سفر قالیباف به لبنان نشان قدرت‌نمایی بود

سیدافقهی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به کشور قطر از او سوال شد که ممکن است شهید شوید، گفت: هیچ باکی از شهادت نداریم.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته قالیباف در اقدامی شجاعانه هواپیما را خلبانی کرد، به سمت لبنان و بیروت رفت، با وجود دودهای فراوان حاصل از بمباران روی باند فرودگاه نشست سپس از محل ترور و شهادت سید حسن نصرالله بازدید کرد، با رهبران سیاسی و شخصیت‌های سیاسی و فلسطینی به صحبت و گفتگو پرداخت، این حرکت وی اوج دیپلماسی و قدرت کشورمان بود و رژیم صهیونیستی نتوانست هیچ حرکت اضافه‌ای انجام دهد.

 

انتهای خبر/ر