ایلام بیدار10:07 - 1403/07/26
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام:

۳۰۰ برنامه ورزشی در ایلام اجرا می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ،  به نقل از روابط‌عمومی ورزش و جوانان استان ایلام، شهاب شهبازی در خصوص برنامه‌های ورزشی اظهار کرد: این برنامه‌ها به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با هدف ترویج فرهنگ ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی و نشاط اجتماعی در سطح نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه این هفته فرصت مناسبی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی است، افزود: هفته تربیت‌بدنی و ورزش امسال با مراسم غبارروبی مزار شهدا و نواختن زنگ ورزش زورخانه‌ای در سراسر استان، از جمله ایلام از ۲۶ مهرماه، آغاز خواهد شد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به تنوع برنامه‌های پیش‌بینی شده، افزود: این برنامه‌ها شامل همایش‌های پیاده‌روی، مسابقات ورزشی، جشنواره‌های فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و... است که با همکاری هیأت‌های ورزشی، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

 شهبازی همچنین بر اهمیت مشارکت همه اقشار جامعه در این برنامه‌ها تأکید کرد و از مردم استان دعوت کرد تا با حضور فعال خود در این رویدادها، به ترویج فرهنگ ورزش و سلامت کمک کنند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تأکید بر توسعه ورزش‌های همگانی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به ویژه در بین نسل جوان، گفت: ۲۰ فضای ورزشی این استان برای توسعه ورزش همگانی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه مراکز ورزشی استان به صورت روزانه و رایگان با همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد برای توسعه ورزش همگانی در اختیار مردم قرار دارد، اظهار کرد: این تعداد سالن و مکان ورزشی استان برای توسعه ورزش همگانی صبحگاهی و عصرگاهی با حضور مربیان مجرب در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

 شهبازی با بیان اینکه ۶۴ پروژه ورزشی در سطح استان با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران وجود داشت، افزود: در طول سه سال گذشته با نگاه مجموعه کمیته برنامه‌ریزی و استاندار ایلام ۴۰ پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری رسید و بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد و تا پایان سال هم تعداد دیگری از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در استان وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه بیش از ۹۰ هزار نفر در حوزه سلامت، پیاده‌روی و کوهنوردی خانوادگی فعال هستند.

 

انتهای خبر/ر