ایلام بیدار10:52 - 1403/07/25
مدیرکل امور عشایری ایلام:

یک هزار ۳۰۰ کیلومتر راه ایلام بهسازی می‌شود

مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در ایلام وجود دارد، گفت: عملیات بهسازی ۲۲ کیلومتر راه عشایری سرچم دهارون و منطقه گلال شهدا در چوار تا منطقه شیره پناه ایوان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمدجواد خانزادی در جریان بازدید سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از روند بهسازی جاده عشایری گلال شهدا در منطقه بولی شهرستان چوار، اظهار کرد: در راستای رفع نیازهای جامعه عشایری ایلام یکی از مسیرهای مهم و تأثیرگذار همین مسیر روستای سرچم دهارون به سمت سد گلال بوده که بهسازی و تعمیر این مسیر، یکی از مطالبات به حق مردم و عشایر منطقه است.

مدیرکل امور عشایری ایلام تصریح کرد: این مسیر شامل ۲۲ کیلومتر راه عشایری به‌صورت ایل راه است که از روستای سرچم دهارون شروع و تا منطقه عشایری گلال شهدا ادامه داشته و از آنجا نیز منطقه شیره پناه در ایوان ختم می‌شود و باتوجه‌به درخواست عشایر منطقه، امسال عملیات بهسازی این مسیر دستگاه‌های و ماشین‌آلات راه‌سازی امور عشایری آغاز شده و دامداران این دو شهرستان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی اعتبار بهسازی این مسیر را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در ایلام وجود دارد که از این میزان، یک هزار 300 کیلومتر در مناطق قشلاقی قرار دارد.

خانزادی بیان کرد: در بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی این مسیر آغاز شده و امید است که قبل از آغاز کوچ عشایر دراسرع‌وقت بهسازی، مرمت و در اختیار عشایر عزیز قرار گیرد.

انتهای خبر/م