ایلام بیدار09:12 - 1403/07/25
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد:

 چاپ و انتشار ۱۱۰ عنوان کتاب در ایلام

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از چاپ و انتشار ۱۱۰ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تا کنون در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، منصور محبی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف نظیر زبان و ادبیات بومی، دفاع مقدس، فرهنگ عمومی، دینی، مذهبی، داستان و رمان و غیره به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تصریح کرد: از ۱۱۰ عنوان کتاب چاپ شده در ایلام، پنج عنوان کتاب در حوزه کودک، پنج عنوان در حوزه دفاع مقدس و ۲ عنوان نیز در بخش ترجمه و مابقی هم در سایر حوزه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ مؤسسه انتشاراتی در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: باوجود مشکلات عدیده پیشروی ناشران ایلام، تا کنون شاهد تلاش و ایفای نقش آنان در عرصه فرهنگ و هنر استان با نشر و چاپ کتاب‌های فاخر بوده‌ایم.

 محبی در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ابراز کرد: مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان تا ۲۵ مهرماه (امروز) تمدید شده است و ناشران، مؤلفان و علاقه‌مندان می‌توانند ۲ جلد از کتاب‌های منتشر شده خود در بازه زمانی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به نشانی ایلام، خیابان رسالت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ارسال کنند.

 وی تصریح کرد: جایزه کتاب سال ایلام یک فرصت مهم فرهنگی و ادبی برای ناشران و مؤلفان ایلام است که موجب رشد و شکوفایی فرهنگ و ادب استان می‌شود و از جایگاه مهمی برخوردار است.

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به درخشش روستای حاضر میل دهلران در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گفت: در این جشنواره، باتوجه‌به ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستاها، مجموعه فعالیت‌ها و طرح و برنامه‌های اجرایی، روستای حاضر میل واقع در شهرستان دهلران به‌عنوان یکی از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب در کشور معرفی شده است.

 محبی برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مرکز استان و سایر شهرستان‌های تابعه، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با ناشران و چاپخانه‌داران و تلاش برای رفع مشکلات این قشر را از جمله فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب عنوان کرد.

 به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ۷۰ چاپخانه در استان ایلام شامل ۵۷ چاپخانه دیجیتال و ۱۳ چاپخانه اُفسِت فعالیت دارند.

انتهای خبر/م