ایلام بیدار10:36 - 1403/07/24
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

عملیات اجرایی احداث مخزن آب ایلام آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: عملیات اجرایی احداث مخزن پنج هزارمترمکعبی آب شرب شهر ایلام واقع در جنب تصفیه‌خانه مرکزی آب در کمربندی شرقی بااعتبار۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  محمد محمدی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: محله مهرآباد (بانبرز) و مناطق اطراف در سال جاری، هم‌زمان با شروع فصل گرم، یکی از مناطق شهر ایلام بود که باتوجه‌به وضعیت توپوگرافی شهر، توسعه شهری و ساخت منازل در بالاتر از مخزن ۶ هزارمترمکعبی، با مشکلات جدی از جمله قطعی مکرر و افت فشار در توزیع آب مواجه شد.

 مدیرعامل آبفای ایلام ادامه داد: در همین راستا ساخت مخزن پنج هزارمترمکعبی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه باتوجه‌به پیگیری انجام شده این پروژه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه این مخزن در بالاتر از تصفیه‌خانه مرکزی آب شرب شهر ایلام واقع در کمربندی شرقی احداث می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از آن علاوه بر تأمین فشار شبکه توزیع، ایستگاه پمپاژ R۲_R۳ حذف و عملاً اقدام مؤثر در جهت جبران نوسانات مصرف آب، توزیع عادلانه آب و مدیریت فشار شبکه‌های توزیع انجام خواهد شد.

محمدی یادآور شد: تأمین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات عمرانی به میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال است و امیدواریم با تخصیص به‌موقع اعتبارات، این مخزن در مدت‌زمان پیمان هشت‌ماهه افتتاح شود.

انتهای خبر/م