ایلام بیدار14:03 - 1403/07/24
مدیرعامل پتروشیمی ایلام مطرح کرد:

چالش‌های پتروشیمی ایلام

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: متأسفانه پتروشیمی ایلام در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد. مشکلاتی نظیر بحث سفارش کالا و وضعیت بانکی در این شرکت مناسب نیست و باید همه ما دست به دست هم دهیم تا پتروشیمی ایلام را نجات دهیم.

یوسف شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» در خصوص وضعیت کنونی پتروشیمی ایلام و چالش‌های پیش‌رو گفت: متأسفانه پتروشیمی ایلام در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد. مشکلاتی نظیر بحث سفارش کالا و وضعیت بانکی در این شرکت مناسب نیست و باید همه ما دست به دست هم دهیم تا پتروشیمی ایلام را نجات دهیم.

وی در ادامه به چالش‌های مالی اشاره کرد و افزود: درآمد پتروشیمی به حدی نیست که بتواند هزینه‌ها را تأمین کند. در حال حاضر پتروشیمی ایلام دارای ۲ هزار و ۲۰۰ نیرو است، در حالی که چارت سازمانی ما تنها ۶۳۸ نفر را مجاز می‌داند.

 مدیرعامل پتروشیمی ایلام همچنین بر لزوم همکاری نیروهای استانی تأکید کرد و گفت: همه نیروهای استانی باید برای نجات پتروشیمی ایلام کمک کنند. این شرکت ظرفیت تولید ۴۵۸ هزار تن را دارد، اما در حال حاضر تنها با نصف خوراک در حال تولید است.

این مسئول به توسعه پالایشگاه گاز به عنوان یک نقطه اساسی برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی اشاره کرد و گفت: توسعه پالایشگاه گاز برای ما حیاتی است و می‌تواند به افزایش ظرفیت تولید کمک کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر ماه به دلیل عدم تأمین خوراک، بدهی‌های پتروشیمی ایلام افزایش می‌یابد. نبود خوراک، هزینه‌های تحمیلی و نیروی مازاد، بزرگ‌ترین موانع بر سر راه سوددهی پتروشیمی ایلام بوده و در حال حاضر این شرکت زیان‌ده است. اگر مسئولان کمک کنند، پتروشیمی ایلام می‌تواند از این بحران عبور کند.

در پایان، شریفی به موضوع قرارداد پتروشیمی ایلام با یک شرکت خاص اشاره کرد و گفت: در این زمینه تمام مستندات لازم جمع‌آوری شده و امیدواریم رأی به نفع پتروشیمی ایلام صادر شود.

 

انتهای خبر/ر