ایلام بیدار09:22 - 1403/07/23
معاون حل اختلاف دادگستری ایلام:

اختلاف ۲۵ساله در ایلام به صلح انجامید

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: شورای حل اختلاف ایلام موفق به صلح و سازش در یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی بعد از ۲۵ کدورت سال شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  عابدین کوهی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: این پرونده که به دلیل تنش‌های عمیق بین اعضای خانواده به شعبه پنج شورای حل اختلاف ارجاع شده بود در نهایت با تلاش‌های مستمر رئیس و اعضای شعبه پنج شورای حل اختلاف شهرستان ایلام و برگزاری جلسات متعدد رسیدگی با سازش طرفین به نتیجه رسید.

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام افزود: پیگیری‌های شورای حل اختلاف باهدف سازش بین طرفین دعوی، ضمن اینکه به پایان یک نزاع طولانی‌مدت منجر شد، بیانگر اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه نیز هست.

 کوهی به طرفین دعوی پرونده‌ها توصیه کرد: اختلافات، مشاجره و درگیری‌ها را با رویه‌های مسالمت‌آمیز بین خود حل کنند.

 وی همچنین از تلاش اعضای شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام برای حل یک فقره پرونده اختلاف مالی و پرونده میلیاردی به ارزش ۳۲ میلیارد ریال خبر داد.

کوهی در خصوص سازش این پرونده میلیاردی توضیح داد: در این پرونده که به استناد ماده ۱۱ شوراهای حل اختلاف جهت مصالحه به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ایلام ارجاع شده بود، با سعی و تلاش اعضای شعبه طرفین به توافق رسیدند و صورت‌جلسه مصالحه تنظیم و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع صالح ارسال شد.

 معاون حل اختلاف دادگستری ایلام با تأکید بر اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه، یادآور شد: تلاش دستگاه قضا استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف برای رفع پرونده‌های دعاوی به شیوه‌های مسالمت‌آمیز و باهدف در کاهش تنش‌ها و حفظ روابط اجتماعی است.

 وی پرونده‌هایی که منجر به صلح و سازش می‌شود را نشان از اعتماد طرفین درگیر و دعوی به دستگاه قضا و شوراهای حل اختلاف دانست و تأکید کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، باعث کاهش یا رفع تنش در بین طرفین دعوی و حتی جامعه می‌شود.


 
انتهای خبر/م