ایلام بیدار14:19 - 1403/07/23
امام‌جمعه دره‌شهر مطرح کرد:

درس‌هایی از سیره و زندگی حضرت معصومه (س)

امام‌جمعه دره‌شهر گفت: حضرت معصومه (س) در شرایط سخت و در زمان‌هایی که فشارهای زیادی بر اهل‌بیت (ع) وجود داشت، با صبر و استقامت به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) پرداخت و در این مسیر نقش بسزایی ایفا کرد.

حجت‌الاسلام احمد امرایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» درباره وفات حضرت معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) به عنوان دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) یکی از چهره‌های برجسته تاریخ اسلام است. وفات ایشان در تاریخ ۱۰ ربیع‌الثانی، یادآور مقام والای ایشان و تأثیرات عمیق آن بر جامعه اسلامی است. این روز، فرصتی است برای بازنگری در سیره و زندگی آن حضرت و درس‌آموزی از ویژگی‌های برجسته ایشان.

وی افزود: این بانوی بزرگوار نه تنها در علم و دانش، بلکه در اخلاق و تقوا نیز الگوی برجسته‌ای برای زنان مسلمان به شمار می‌آید. حضرت معصومه (س) در شرایط سخت و در زمان‌هایی که فشارهای زیادی بر اهل‌بیت (ع) وجود داشت، با صبر و استقامت به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) پرداخت و در این مسیر نقش بسزایی ایفا کرد. ایشان نشان دادند که چگونه می‌توان با ایمان و تلاش، بر مشکلات فائق آمد.

امام‌جمعه دره‌شهر به اهمیت زیارت حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: زیارت این بانوی بزرگوار از اعمال مستحبی است که ثواب و فضیلت زیادی دارد. زائران با حضور در حرم مطهر ایشان، از برکات معنوی و روحانی آن بهره‌مند می‌شوند. این زیارت نه تنها موجب افزایش ایمان و تقرب به خداوند می‌شود، بلکه می‌تواند آرامش و دلگرمی را برای زائران به ارمغان آورد.

وی همچنین تصریح کرد: وفات حضرت معصومه (س) باید فرصتی باشد برای تعمق در آموزه‌های ایشان و تلاش برای پیروی از سیره و سبک زندگی آن حضرت در زندگی روزمره ما. ما باید تلاش کنیم تا از آموزه‌های ایشان در راستای تقویت ایمان و اخلاق خود بهره بگیریم. حضرت معصومه (س) به ما می‌آموزد که چگونه می‌توان با محبت و مهربانی به دیگران خدمت کرد و در راستای تقویت اصول انسانی و اسلامی گام برداشت.

امرایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری مراسمات و یادمان‌های مناسب در این ایام، محبت و ارادت خود را نسبت به آن بزرگوار ابراز کنیم و از آموزه‌های ایشان درس بگیریم. همچنین باید در این ایام به یاد حضرت معصومه (س) در تلاش برای گسترش محبت و اتحاد بین مسلمانان باشیم، زیرا ایشان نماد محبت و همدلی در جامعه اسلامی هستند.

 

انتهای خبر/ر