ایلام بیدار03:11 - 1403/07/23
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

حل چالش‌های حمل و نقل ایلام

نماینده ایلام، ایوان، سیروان، هلیلان، چرداول و مهران و ملکشاهی و چوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلساتی با مسئولان کشوری مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل ایلام مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدام مثبتی انجام دهیم.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: در نشستی با مسئولان کشوری در تهران مشکلات پیمانکاران مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی از موضوعات اصلی، طلب ۳۵۰ میلیارد تومانی شرکت‌های پیمانکاری از سازمان راهداری بود که خوشبختانه مقرر گردید ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل منابع داخلی تأمین شود. 

وی در ادامه گفت: این اقدام بسیار حیاتی است تا فعالیت‌های راه‌سازی در محورهای هلیلان، چرداول، سیروان، مهران، چوار، ایوان، ایلام، ملکشاهی، آبدانان، دهلران، بدره و دره شهر متوقف نشود.

 نماینده ایلام، ایوان، سیروان، هلیلان، چرداول و مهران و ملکشاهی و چوار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین ارتقاء محورهای پل سیمره به سرابله، چوار به مرکز بخش گنجوان و ایلام به ملکشاهی و مهران با مشخصات استاندارد از جاده فرعی به جاده اصلی و تعریض ابنیه فنی و نقاط حادثه‌خیز مورد بررسی قرار گرفت.

فلاحی به مشکل جدی کمبود اتوبوس‌های بین‌شهری و استانی در ایلام نیز اشاره کرد و گفت: استان ایلام به عنوان یکی از گرانیگاه‌های اربعین شناخته می‌شود. کمبود اتوبوس در استان باعث مشکلاتی برای اقشار مختلف جامعه، به ویژه خانواده‌های کم‌درآمد شده است. در این نشست، معاون وزیر قول مساعد داد که از ظرفیت ناوگان کشور برای حل این مشکل استفاده شود.

وی همچنین در ادامه افزود: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده جلوگیری از تعطیلی بخش تجاری پایانه مرزی مهران در ایام اربعین است. ما بر جداسازی بخش تجاری از بخش مسافری در این پایانه تا سال آینده ۱۴۰۴ برنامه‌ای دادیم که این اقدام می‌تواند به حل مشکلات موجود کمک کند.

 فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات و همکاری‌ها نشان‌دهنده عزم جدی نمایندگان استان برای رفع مشکلات زیرساختی و تأمین نیازهای مردم ایلام است و امیدواریم با این اقدامات، شرایط بهتری برای هم استانی‌های عزیزمان فراهم شود.

 

انتهای خبر/ر