ایلام بیدار08:32 - 1403/07/22
مدیرکل تعاون روستایی ایلام خبر داد:

کشت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: کشت دو هزار و ۴۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای طی پاییز امسال در دستور کار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در ایلام با ارائه گزارش عملکرد ۶ماهه نخست سال گفت: در نوبت کشت تابستانه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایلام زیر کشت محصول ذرت علوفه‌ای رفته است و کشت دو هزار و ۴۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در پاییز امسال که بخشی از راهبرد کلی برای افزایش تولیدات دامی و کشاورزی است، نیز در دستور کار قرار دارد و تمام نهادهای موردنیاز تعاونی‌ها به‌صورت اعتباری در اختیار آنها قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از طریق تعاونی‌های تولید تعاون روستایی ایلام برداشت شود.
مدیرکل تعاون روستایی ایلام افزود: ایلام در سال گذشته و امسال در سطح کشور رتبه اول را در اجرای «طرح الگوی کشت» به‌ویژه در بخش ذرت علوفه‌ای را به خود اختصاص داده است و برای اجرای کشت پاییزه امسال، از تمام ظرفیت اتحادیه‌های تعاونی تولید و روستایی و شبکه‌های تحت پوشش در سطح استان برای تحقق‌بخشیدن به الگوی کشت ایلام، در کنار سازمان جهاد کشاورزی جهت افزایش بهره‌وری از کلیه منابع و دستیابی به ارتقای تولید نسبت به سال زراعی گذشته، استفاده خواهد شد.
مدیرکل تعاون روستایی ایلام ادامه داد: در نیمه نخست امسال در پایان برداشت کشت پاییزه بیش از ۱۵۶ هزار تن محصول تولید شده گندم و کلزا توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان و روستائیان خریداری شده است.
شکری خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی در راستای حمایت از ساکنین مناطق روستایی و تأمین مایحتاج اساسی آن‌ها، یک هزار و ۶۵۸ تن آرد روستایی در بین خانوارهای این مناطق توزیع شده است.

وی تصریح کرد: ۸۹۸ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه‌ها و غرفه‌های دائمی و موقت استان در ۶ ماه نخست سال جاری عرضه شده است. 
مدیرکل تعاون روستایی ایلام با اشاره به اهمیت حمایت از کشاورزان و تأمین نیازهای مصرف‌کنندگان، اظهار داشت: این اقدام به‌منظور افزایش دسترسی مردم به محصولات تازه و باکیفیت انجام شده است. 
وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۸۷ تن انواع بذر اصلاح شده از طریق شرکت‌های کشت و صنعت تحت پوشش تعاون روستایی ایلام در نیمه نخست امسال تولید و توزیع شده است، همچنین در این مدت ۶۸۶ تن انواع نهاده‌های دامی از طریق شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان یادآور شد: تولید بذر گندم اصلاح شده یک مورد از فعالیت شرکت‌های کشت و صنعت تعاون روستایی ایلام است، ضمن اینکه ۴ تشکل کشت و صنعت توسط تعاون روستایی ایلام ایجاد شده و در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال از سوی اتحادیه‌ها و تشکل‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی استان ۹ هزار و ۱۴۶ کیلوگرم لیتر سموم شیمیایی در بین کشاورزان ایلام توزیع شده است. 
مدیرکل تعاون روستایی ایلام تأکید کرد: اتحادیه مرغداران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌های تعاونی در ایلام هر ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه معادل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم گوشت مرغ را به بازار ایلام ارائه می‌کند، همچنین اتحادیه زنبورداران با داشتن ۱۸۰ هزار کلنی زنبور، در تولید عسل استان نقش قابل‌توجهی دارد.

 

انتهای خبر/م