ایلام بیدار00:41 - 1403/07/21
امام‌جمعه ایوان:

وحدت جهانی رژیم صهیونیستی را ذلیل می‌کند

امام‌جمعه ایوان گفت: اگر وحدت جهانی بین مسلمانان به وجود آید، یقیناً رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت مردمی ذلیل خواهد شد. ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد محو این رژیم و سست شدن افراد شیطانی خواهیم بود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: امام خمینی (ره) با درایت و آینده‌نگری هفته وحدت نام‌گذاری کردند تا برادران اهل تسنن و شیعه در کشور اسلامی ما و در سطح جهانی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. این موضوع نه تنها در داخل کشور، بلکه در سطح جهانی نیز می‌تواند منجر به تقریب مذاهب شود.

 امام‌جمعه ایوان با یادآوری سیره پیامبر اکرم (ص)، افزود: قرآن کریم به ما می‌گوید که در پیامبر (ص) الگوی نیکی برای شماست. ایشان همواره در عین عطوفت و مهربانی نسبت به مؤمنان، در برابر دشمنان سخت‌گیر و استکبارستیز بودند. این روش باید در زندگی ما نیز تجلی یابد.

وی همچنین به رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند که رابطه ایران و آمریکا مانند رابطه میش و گرگ است. برخی افراد که در سمت‌های مهم قرار دارند، باید بدانند که طرح‌ریزی برادری با آمریکا به معنای فراموش کردن سیره امام راحل و پیامبر (ص) است. این یک خطر بزرگ است که باید با حساسیت مدیریت شود.

حسینی‌مجد به حمایت ایران از ملت‌های مظلوم در غزه و لبنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با تمام قدرت خود به مظلومان غزه و لبنان فشار می‌آورند. ما باید همبستگی خود را با این مردم مظلوم نشان دهیم.

این مسئول همچنین تأکید کرد: وحدت به معنای نادیده گرفتن مرزهای بین مذاهب اسلامی نیست. برادران اهل تسنن نیز پیرو قرآن و ارادت به رسول خدا (ص) دارند. ما باید از این برادران حمایت کنیم و در برابر ظلم و ستم به ایستیم.

امام‌جمعه جدید ایوان در پایان خاطرنشان کرد: اگر وحدت جهانی بین مسلمانان به وجود آید، یقیناً رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت مردمی ذلیل خواهد شد. ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد محو این رژیم و سست شدن افراد شیطانی خواهیم بود.

 

انتهای خبر/ر