ایلام بیدار14:34 - 1403/07/20
امام‌جمعه ایلام:

جمعه نصر نشان‌دهنده قدرت‌نمایی ایران بود

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه، بیشترین اثربخشی را در قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی در عرصه جهانی داشت، گفت: آمریکا پشتیبان جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با اشاره به بازتاب خطبه غرای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان عربی خطاب به جبهه مقاومت، مجاهدان لبنان، فلسطین، یمن و رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی و جهان، چنان تأثیرگذار بود که تحسین رسانه‌های دنیا را به دنبال داشت.

 وی با بیان اینکه برخی از رسانه‌های صهیونیستی اعلام و اقرار کردند که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه با وجود تمامی تهدیدها، خود را در معرض این تهدیدها قرار داد و نشان داد یکی از شجاع‌ترین رهبران جهان است، افزود: ما با افتخار می‌گوییم نه یکی از شجاع‌ترین رهبران جهان، بلکه می‌گوییم رهبر معظم انقلاب، شجاع‌ترین، خردمندترین، عادل‌ترین، عالم‌ترین، مدیرترین و شایسته‌ترین رهبر جهان است.

 امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: تحلیلگر بی‌بی‌سی، شبکه‌ای که همیشه علیه موفقیت‌های جمهوری اسلامی سانسور دارند و نکات ضعف ما را برجسته می‌کنند، گفت گه رهبر ایران در روز جمعه آرامش و مدیریت را نشان داد و اعلام کرد صحنه، تحت کنترل جمهوری اسلامی در منطقه است.

  کریمی‌تبار با اشاره به پیام حکیمانه، مدبرانه و قاطعانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه برای دشمن داشت، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این خطبه فرمودند که جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد، در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم و شتاب‌زده می‌شویم، آنچه منطقی و معقول و درست است، به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت و هنگام خود انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه رفتار و گفتار رهبر عزیز انقلاب در خطبه نمازجمعه، خردمندانه‌ترین موضع‌گیری در برابر رژیم کودک کش، بالاترین اقتدار در عرصه بازدارندگی و بیشترین اثربخشی در قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی در عرصه جهانی داشت، افزود: خدای بزرگ را برای وجود چنین رهبری، مرجع تقلید و نایب امام‌زمان (عج) و ولی‌فقیهی هزاران بار شاکر و سپاس‌گزاریم.

 امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه دشمنی که چنگ‌ودندان به ما نشان می‌داد اکنون که در موضع تحقیر و ذلت قرار گرفته است، افزود: آمریکا پشتیبان رژیم منحوس صهیونیستی است، اما در تمام صحنه‌های رویارویی رزمندگان جمهوری اسلامی ما با آمریکا، آمریکایی‌ها شکست را ذلیلانه پذیرفته‌اند و قدرت عرض اندام در برابر رزمندگان اسلام را نداشته‌اند و نخواهند داشت.

 کریمی‌تبار با بیان اینکه عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ نقش محوری در دنیا ایفا کرد و در رأس خبرهای جهان قرار گرفت، افزود: یکی از ویژگی‌های این عملیات این بود که با وجود سانسور شدید رژیم غاصب صهیونیستی، جمهوری اسلامی روایت اول را ایفا کرد و دشمن صهیونیستی نتوانست با سانسور رسانه‌ای، اطلاعات غلط به دنیا دهد و نتوانستند عظمت این عملیات را از دنیا پنهان کنند.

 وی با تأکید بر اینکه تمام رسانه‌های دنیا اتفاق نظر دارند که عملیات وعده صادق ۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است، افزود: بعضی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که این عملیات بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ جهان و موفقیت‌آمیزتر از حمله وعده صادق یک بوده است و پایگاه‌های امنیتی و نظامی اسرائیل را هدف قرار داده و جمهوری اسلامی با این عملیات به دنیا نشان داد اگر بخواهد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، زیرساخت‌های اسرائیل را نابود کند.

 امام‌جمعه ایلام با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح نیروهای نظامی و انتظامی کشور برای این افتخارآفرینی و قدرت بازدارندگی، یادآور شد: در شرایطی که دشمن صهیونیست، در به شهادت رساندن دبیرکل حزب‌الله، مجاهد خستگی‌ناپذیر سید حسن نصرالله مست بود و رجز خوانی کرد که هدف بعدی رهبر جمهوری اسلامی ایران است، رهبر معظم انقلاب، در اولین جلسه‌ای که از قبل طراحی‌شده بود، در جمع نخبگان کشور در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافت و در آنجا اعلام کرد که روز جمعه در مصلای تهران اقامه نمازجمعه خواهم داشت.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه در جنگ نظامی وقتی‌که ۲ ارتش در مقابل هم قرار دارند اگر یک طرف زمان و مکان عملیات تهاجمی خود را به دشمن اعلام کند، اوج قدرت او را می‌رساند، گفت: فرماندهی معظم کل قوا در این جنگ نرم، زمان و مکان حضور خود را در انظار همه رسانه‌های جهان اعلام کرد و در واقع تهدید دشمن را تحقیر و به تمسخر گرفت و اثربخشی چنین موضع‌گیری از جانب فرماندهی معظم کل قوا به‌مراتب تأثیرگذارتر از یک عملیات نظامی است.
امام‌جمعه ایلام گفت: خیلی از کشورهای منطقه، دارای نیروی نظامی دارای تجهیزات موشک سلاح‌های جنگی هستند؛ اما فاقد چنین فرماندهی هستند که بتوانند عزتمندانه وارد عرصه مقابل دشمن شوند و از مسلمانان مظلوم هم‌آیی خود دفاع کنند، بنابراین وجود نیروی نظامی داشتن عِده و عُده و سازوبرگ نظامی، بدون فرماندهی فاقد کارایی است.

 وی در ادامه با اشاره به تهدیدها و هیاهوی رسانه‌ای رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و حامیان آن، افزود: مردم ما آزموده شده هستند، کسانی نیستند که با تبلیغات دشمن مرعوب شوند و برای حفظ جانشان همانند صهیونیست‌ها در سوراخ‌ها پناه بگیرند، مردم ما ثابت کرده‌اند که همواره پشتیبان نظام، ولایت و انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه شهدا هستند.

 کریمی‌تبار بیان کرد: برخی از رسانه‌های جهان اعلام کردند که کوچک‌ترین تعرض به مراکز نفتی جمهوری اسلامی، قیمت نفت را در بازار جهانی به بیش از ۲۰۰ دلار افزایش می‌دهد این در حالی است که ۴۵ درصد نفت دنیا از تنگه هرمز که اختیار آن در دست رزمندگان اسلام است صادر می‌شود.

 وی بیان کرد: آمریکایی‌ها به رژیم غاصب صهیونیستی توصیه کرده‌اند چنین حماقتی نکنند و مراکز نفتی جمهوری اسلامی را مورد تعرض قرار ندهید که دنیا تحمل عکس‌العمل جمهوری اسلامی را ندارند و اگر آنها، مرتکب چنین حماقتی شوند، هزاران موشک بالستیک، نقطه زن و فراصوت جمهوری اسلامی، آن‌چنان روزگار آن‌ها را سیاه می‌کند که تمام رژیم اسرائیل را با همه امکاناتش را به عصر حجر بر می‌گرداند.

 امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، پوشالی بودن قدرت رژیم منحوس اسرائیل را به نمایش گذاشته شد، ابراز کرد: رژیم غاصب اسرائیل بعد از یک سال نه‌تنها نتوانسته حماس را نابود کند، اسرای خود را آزاد کند و به اهداف خود برسد؛ اما رزمندگان حماس و مقاومت، مقاوم‌تر از گذشته قلب اسرائیل را مورد حمله موشکی قرار دادند.
 

انتهای خبر/ر