ایلام بیدار00:15 - 1403/07/20
نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری:

طلاب نقش مهمی در کاهش آسیب‌های دارند

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب و روحانیون می‌توانند با ارائه مشاوره‌های مؤثر و مبتنی بر آموزه‌های دینی، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش مشکلات موجود نقش بسزایی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وعد مرادبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به آموزه‌های دینی در حل مشکلات اجتماعی گفت: افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، نارضایتی شغلی و دیگر مسائل مرتبط غالباً ناشی از کم‌توجهی به دین و معنویات در زندگی فردی و اجتماعی است.

 مرادبیگی همچنین به نقش کلیدی طلاب و روحانیون در جهاد سیاسی و بصیرت‌افزایی در جامعه اشاره کرده و بیان داشت: طلاب و روحانیون می‌توانند با ارائه مشاوره‌های مؤثر و مبتنی بر آموزه‌های دینی، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش مشکلات موجود نقش بسزایی ایفا کنند.
وی تأکید کرد: طلاب باید خود را به عنوان مشاوران دینی معرفی کنند و با استفاده از دانش و بینش اسلامی، به آگاهی‌بخشی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه بپردازند.

 نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی رشته مشاوره اسلامی در استان ایلام، فرصتی مناسب برای طلاب فراهم آورد تا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و علمی، به حل مسائل اجتماعی بپردازند. مرادبیگی همچنین یادآور شد: دین اسلام برنامه‌های خاص و جامعی برای رفع مشکلات بشر دارد و کارشناسان باید این آموزه‌ها را در عمل به کار ببرند تا بتوانند به بهبود وضعیت اجتماعی کمک کنند.

 وی در پایان سخنان خود بر لزوم همکاری و هم‌فکری بین نهادهای مختلف اجتماعی، علمی و دینی تأکید کرده و خواستار تشکیل کارگروه‌هایی شد که با هدف شناسایی و حل مشکلات جامعه، از ظرفیت‌های علمی و دینی بهره‌برداری کنند.

 

انتهای خبر/ر