ایلام بیدار00:26 - 1403/07/19
مسئول حوزه علمیه برادران شهرستان چرداول:

اتحاد مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی ضروری است

مسئول حوزه علمیه برادران شهرستان چرداول گفت: متأسفانه، شرایط سیاسی حاکم بر جهان باعث شده برخی برادران مسلمان به جای اتحاد با یکدیگر، با غیرمسلمانان اتحاد کنند. این امر نتیجه‌اش گرفتاری‌های فعلی جهان اسلام و وضعیت دشوار مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

محمد حسن‌پور گوهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: دو روایت از وجود مبارک پیغمبر اکرم (ص) را مطرح می‌کنم که اهمیت اتحاد مسلمانان را نشان می‌دهد. اول، «المسلمون اخوه» به این معنی که مسلمانان برادر هستند. این روایت برای همه مسلمین تکلیف ایجاد می‌کند. همان‌طور که ما به برادران خونی خود کمک می‌کنیم، باید در روزهای سخت و شادی به برادران دینی خود نیز یاری رسانیم.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نقطه عطف و اتصال تمام مسلمین عالم هستند. در زمان حیاتشان، همه صحابه و افراد مختلف در کنار ایشان بودند و این وحدت را حفظ کردند. در حال حاضر، اگر بخواهیم پیرو پیامبر باشیم، باید از یادگار ایشان یعنی قرآن تبعیت کنیم و این تبعیت در سایه وحدت بین مسلمین جهان محقق می‌شود.

 مسئول حوزه علمیه برادران شهرستان چرداول به شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: متأسفانه، شرایط سیاسی حاکم بر جهان باعث شده برخی برادران مسلمان به جای اتحاد با یکدیگر، با غیرمسلمانان اتحاد کنند. این امر نتیجه‌اش گرفتاری‌های فعلی جهان اسلام و وضعیت دشوار مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

این مسئول افزود: یکی از دلایل اصلی گستاخی کفار، علی‌رغم اختلاف نظرها و افکار در میان آنان، اتحاد و یک‌صدایی است که در مقابل دشمنان دارند. در حالی که بین مسلمین، علی‌رغم کثرت جمعیت، مظلومیت وجود دارد و تا زمانی که تمام مسلمین عالم دست به دست هم ندهند، نمی‌توانند بر شیاطین عالم پیروز شوند.

گوهری به اهمیت کمک به مردم فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: نمونه بارز لبیک به پیامبر (ص)، کمک به مردم مسلمان فلسطین است که تحت سلطه یهودیان قرار دارند. این امر نیازمند یکدست شدن تمام مسلمین است تا این معضل به آسانی حل شود.

وی در پایان تأکید کرد: نکته مهم در اتحاد این نیست که آیین و مذهب یکدیگر را بپذیریم، بلکه مهم این است که در مقابل ظالمین عالم با هم یک صدا شویم. نصرت الهی در زمره اتحاد مسلمانان است.

 

انتهای خبر/ر