ایلام بیدار08:26 - 1403/07/17
رکورددار پرش‌بانیزه بانوان:

شرایط حضور در المپیک را ندارم

رکورددار پرش‌بانیزه بانوان ایران گفت: شرایط حضور در المپیک را ندارم؛ زیرا افزایش رکورد به‌مرور و با حضور در مسابقات مختلف اتفاق خواهد افتاد. هدف نخستم کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  مهسا میرزا طبیبی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه درباره لیگ باشگاه‌های دوومیدانی ایران، اظهار داشت: امسال کلاً سال خوبی برای من بود و توانستم رکورد ملی را بعد از مدت‌ها در فضای باز جابه‌جا کنم. از لحاظ بدنی خیلی آماده بودم و از نتایجی که امسال کسب کردم راضی هستم.

رکورددار پرش‌بانیزه بانوان افزود: در مرحله اول ۴ متر و ۴ سانتی‌متر و در مرحله دوم و سوم ۳ متر و ۹۰ سانتی‌متر پریدم. در مرحله اول توانستم رکورد ملی و باشگاهی را بزنم و متأسفانه در مرحله دوم و سوم موفق به ثبت این رکورد نشدم. از نتیجه‌ای که ثبت کردم مشخص شد که شرایط بهتری دارم.

وی عنوان کرد: امسال فصل خیلی دیر تمام شد و منتظریم از اول آبان‌ماه اردوهای تیم ملی آغاز شود. ما می‌توانیم تمرینات خود را در اردو زیر نظر فدراسیون ادامه دهیم. در حال حاضر با محسن ربانی تمرین می‌کنم و قرار است دوره‌های دانش‌افزایی برگزار شود. احسان حدادی رئیس فدراسیون اعلام کرد که برنامه‌هایی دارد و از زمانی که در اردو هستیم بهترین استفاده را می‌بریم. حدادی مرد اول دوومیدانی ایران است و از شرایطی که ورزشکاران دارند، بیشتر آگاه است و بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

وی یادآور شد: رکورد دختران در این مدت ارتقا یافته و عددهای خوبی را ثبت کردند و لایق این هستند تا در مسابقات برون‌مرزی نمایندگان بیشتری از بانوان داشته باشیم. شرایط حضور در المپیک را ندارم؛ زیرا از به‌مرور باید رکوردم را افزایش دهم و این مهم با حضور در مسابقات مختلف به دست خواهد آمد.

 میرزا طبیبی اضافه کرد: ثبت رکوردهایم با قهرمانی ایران و کسب عناوین در مسابقات بین‌المللی آغاز شد و پس از آن قهرمانی داخل سالن آسیا را کسب کردم. این پیشرفت بزرگی برای پرش‌بانیزه بانوان ایران است که برای نخستین مرتبه اتفاق افتاده است. هدفم این است تا در فضای باز آسیا به مدال برسم و بعد از آن در بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی و المپیک به قهرمانی دست یابم. نباید این‌گونه باشد که از اولین پله به پله آخر بپریم. همه مراحل باید پله‌پله طی شود.

 وی درباره تجهیزات ورزشی خود خاطرنشان کرد: نیزه‌ها هم تجهیزات مصرفی است و در سال ۲۰۱۹ پنج نیزه تهیه کردم و حالا چون به این سمت رفتم که قوی‌تر شدم و تکنیک‌های من تغییر کرده باید از نیزه‌های بهتری استفاده کنم. در چند وقت اخیر به فکر تأمین منابع مالی از طریق حامیان مالی برای خرید نیزه‌های جدید هستم. با فدراسیون هم در این زمینه صحبت شد.

 رکورددار پرش‌بانیزه گفت: مکمل و کفش رانینگ را از طریق پول‌هایی که در لیگ جمع کردیم و حتی مسابقات غرب آسیا تهیه می‌کنم. الان همه چیز گران شده و باید تجهیزات خود را از لحاظ سخت‌افزاری به‌روزرسانی کنیم. هر ورزشکار پرش‌بانیزه هم باید ۱۰ نیزه داشته باشد و حالا ما می‌گوییم ۵ نیزه که دوباره باید تهیه کنیم. باید با نیزه‌هایی با شرایط بدنی خودم تمرین کنم؛ زیرا تکنیک و قدرت بدنی ما بالاتر رفته است.

منبع: ورزش سه 

انتهای خبر/م