ایلام بیدار08:10 - 1403/07/16
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی ایلام خبر داد:

کاهش ۳۱ درصد تصادفات جاده‌ای در ایلام

 رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی ایلام از کاهش ۳۱ درصد تصادفات جاده‌ای در سطح راه‌های مواصلاتی ایلام در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، ابوالفضل کهزادی صبح امروز، از کاهش ۳۱ درصد تصادفات جاده‌ای در سطح راه‌های مواصلاتی ایلام در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: کاهش میزان تصادفات جاده‌ای ناشی از رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی توسط رانندگان و مردم عزیز استان و همکاری و همراهی آنان رانندگان با مأموران انتظامی و پلیس‌راه در رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی، اقدامات لازم و صحیح در مدیریت و توزیع ترافیک در راه‌های استان توسط عوامل پلیس‌راه و هم چنین زیر ساخت‌های مناسب مربوط به راه‌ها است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ دوربین ثبت تخلف رانندگی و کنترل سرعت و ۳۶ دوربین کنترل و نظارت در سطح جاده‌های استان ایلام فعال است، افزود: دوربین‌های ثبت تخلف سرعت جاده‌ای علاوه بر محاسبه سرعت لحظه‌ای خودروها، میانگین سرعت خودرو (حدفاصل دوربین‌ها) را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

ابراز کرد: برای ثبت سرعت متوسط خودرو دو یا چند نقطه از مسیر به دوربین‌های ثبت سرعت لحظه‌ای مجهز می‌شوند و باتوجه‌به ثابت‌بودن فاصله مکانی دو دوربین و مشخص‌بودن زمانی که خودروی موردنظر از کنار هر یک از دوربین‌ها عبور کرده، با تقسیم فاصله به بازه زمانی، سرعت متوسط خودرو بین دو محل به دست می‌آید.

 کهزادی با اشاره به اینکه میانگین سرعت خودرو در سطح جاده‌های استان و بین دوربین‌های مستقر در مسیر به‌وسیله سامانه محاسبه می‌شود، افزود: رانندگانی که با رؤیت دوربین، سرعت خود را کاهش می‌دهند و پس از عبور از دوربین، اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجاز می‌کنند، توسط این دوربین‌ها اعمال قانون خواهند شد و جریمه آن به‌صورت پیامک به مالک خودرو ارسال می‌شود.

 وی تصریح کرد: درصورتی‌که راننده خودرو به‌محض مشاهده نخستین دوربین سرعت خود را کاهش دهد و پس از دوربین افزایش سرعت داشته باشد تا باعث طی‌شدن فاصله بین دوربین‌ها در کمتر از زمان مشخص شود، سامانه تشخیص سرعت متوسط میانگین سرعت وی را محاسبه و اعمال قانون می‌کند.


 رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی ایلام با اشاره به اینکه ۳۸ نقطه حادثه‌خیز از سال‌های گذشته در ایلام وجود داشت، افزود: با همکاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در طول سه سال گذشته حذف شده است و در حال حاضر ۲۲ نقطه حادثه‌خیز در سطح ایلام وجود دارد که برنامه‌ریزی لازم با همکاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و راه و شهرسازی برای حذف این نقاط نیز انجام شده است.

 وی با قدردانی از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و راه و شهرسازی در راستای همکاری با پلیس‌راه برای حذف نقاط حادثه‌خیز، اظهار کرد: ایمنی و کنترل ترافیک جاده‌ای در سطح مسیرهای استان با همکاری این دستگاه‌ها انجام می‌شود و لازم است که رانندگان عزیز با رعایت سرعت مجاز و خودداری از هر گونه تخلف رانندگی در حفظ جان خود و دیگران تلاش کنند.

 کهزادی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک خودروها، خلاف قانون و جرم است، یادآور شد: همکاران ما در سطح جاده‌های ایلام با هر گونه تخلف در مخدوش کردن پلاک خودروها در طول مسیرهای مواصلاتی استان را در دستور کار دارند و در صورت مشاهده، رانندگان متخلف ضمن برخورد به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

 وی گفت: رانندگان و افرادی که پیامک تخلف رانندگی برای آن‌ها با پلاک متعلق به خودروشان در مکانی دیگر از طریق پیامک ارسال می‌شود همان لحظه در سریع‌ترین زمان ممکن به پلیس ۱۱۰ یا ایستگاه‌های پلیس راهنمایی‌ورانندگی مراجعه کنند که پیگیری‌های لازم را در این زمینه از طریق پلیس راهور انجام شود و همچنین می‌توانند به کمیسیون ماده پنج تخلفات راهنمایی‌ورانندگی ایلام با ارائه مستندات مراجعه کنند.

 

انتهای خبر/م