ایلام بیدار09:02 - 1403/07/15
مدیرکل بهزیستی ایلام:

برگزیدگان ملی عکس «مسیر سبز» معرفی شدند

مدیرکل بهزیستی ایلام از انتخاب برگزیدگان هفتمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسین نورعلیوند صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام اطهار کرد: پس از جمع‌بندی آثار و داوری در مجموع هفت اثر به‌عنوان برگزیده این دوره سوگواره تعیین شدند.
 مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: فراخوان برگزاری این سوگواره به‌عنوان هفتمین دوره مردادماه امسال به مناسبت ایام اربعین حسینی اعلام که در مجموع آثاری فاخر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد. 
وی اضافه کرد: این سوگواره در رشته عکاسی با موضوع ثبت تصاویر از حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان در پیاده‌روی اربعین حسینی و نحوه خدمات‌رسانی این اداره کل به زائران حسینی در مرز مهران برگزار و برگزیدگان طی آیینی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. 
نورعلیوند بیان کرد: نمایش دلدادگی افراد دارای معلولیت و سالمندان به اباعبدالله (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی، افزایش انگیزه بین جامعه هدف برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی، تشویق عکاسان و عموم مردم برای ثبت تصاویر و انعکاس توانمندی‌های جامعه هدف بهزیستی از طریق هنر عکاسی و انعکاس روند خدمات‌رسانی بهزیستی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران را از اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد. 
 مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به برپایی موکب این اداره کل با عنوان خادمین سیدالشهدا (ع) در مرز مهران، عمده خدمات ارائه شده امسال را شامل جابه‌جایی زائران ناتوان با ویلچر ۶۳۷ مورد، ساماندهی زائران گمشده و بازمانده در راه به تعداد ۱۰۱ مورد، تحویل امانی و تعمیر وسایل توان‌بخشی زائران ۱۵۰ مورد، تحویل و ساماندهی اشیا و مدارک هویتی گمشده زائران ۶۲۶ مورد، اقامه نمازهای جماعت، استقبال، پذیرایی و بدرقه کاروان‌های جامعه هدف سراسر کشور و پارک خودرو زائران ۱۸۰ مورد عنوان کرد.

گفتنی است سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی از سال ۱۳۹۵ به همت روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شده است.

 

انتهای خبر/م