ایلام بیدار09:46 - 1403/07/15
طرز تهیه رول شیرینی خوشمزه؛

چگونه رول سوئیسی درست کنید

در این مقاله با یک روش تهیه رولت سوئیسی آشنا می‌شوید. اگر به دنبال یک دستور رول سوئیسی هستید که به سبکی ابر، مرطوب و به معنای واقعی کلمه در دهان شما ذوب شود، پس تا انتها با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از خواندنی ها، اگر به دنبال یک دستور رول سوئیسی هستید که به سبکی ابر، مرطوب و به معنای واقعی کلمه در دهان شما ذوب شود، پس این دستور درست است. 

این احتمالا یکی از مغرورترین دستور العمل های من تا به امروز است. یک اسفنج فوق العاده نرم با مربای تمشک خانگی و خامه فرم گرفته پر شده است – ترکیبی از طعم که بسیار دلپذیر است!

 

مواد لازم برای رول سوئیسی :

 آرد همه منظوره⅔ فنجان (80 گرم) 
نشاسته ذرت (آرد ذرت)¼ فنجان (30 گرم) 
 بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری 
 نمک¼ قاشق چایخوری 
 شیر پر چرب، به دمای اتاق3 قاشق غذاخوری (45 گرم) 
روغن گیاهی بدون طعم مانند کانولا 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) 
 تخم مرغ 6 عدد بزرگ
 آب گرم نه جوش1 قاشق غذاخوری 
شکر گرانول سفید (برای مخلوط زرده تخم مرغ)⅓ فنجان (66 گرم)
اسانس/عصاره وانیل2 قاشق چایخوری
شکر گرانول سفید (برای سفیده تخم مرغ)½ فنجان (100 گرم)
روغن نباتی بدون طعم برای چرب کردن کاغذ روغنی1 قاشق چایخوری
مربا تمشکبه مقدار لازم

 

خامه فرم گرفته :

خامه سرد، حداقل درصد چربی 34٪ ¾ فنجان (400 گرم)
* پودر قند2 قاشق غذاخوری 
اسانس/عصاره وانیل ½ قاشق چایخوری

 

* پودر قند - همچنین به عنوان شکر پودری یا قنادی شناخته می شود.

 

طرز تهیه رول سوئیسی :

فر را روی 170 درجه سانتیگراد (340 درجه فارنهایت) با فن روشن/حالت همرفت گرم کنید و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

 

در یک کاسه آرد، نشاسته ذرت، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. با استفاده از لیسک یا چنگال به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند (هنوز نیازی به الک کردن آن نیست). فعلا کنار بگذارید.

 

در یک کاسه کوچک شیر و روغن را با هم مخلوط کنید. آن را مخلوط کنید و سپس فعلاً کنار بگذارید.

سپس زرده و سفیده را از تخم مرغ جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که زرده تخم مرغ وارد سفیده تخم مرغ نمی شود. کنار بگذارید.

 

در یک کاسه بزرگ، 1 قاشق غذاخوری آب گرم و یک ⅓ فنجان (66 گرم) شکر سفید (قسمتی از شکر که برای زرده تخم مرغ در نظر گرفته شده) اضافه کنید و مخلوط کنید تا شکر در آب آغشته شود. سپس 6 عدد زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و با همزن دستی یا ایستاده با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا مخلوط غلیظ و رنگ پریده شود. باید بتوانید با آن نوارهایی ایجاد کنید که برای چند ثانیه روی مخلوط بنشینند و دوباره جذب شوند. این تقریباً 5 دقیقه طول می کشد اما بسته به همزن شما متفاوت است. پس از اتمام فعلا کنار بگذارید.

 

در یک کاسه بزرگ دیگر 6 عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کنید. با استفاده از همزن به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا کف کند و سپس به تدریج ½ فنجان (100 گرم) شکر سفید را در حالی که مدام هم می زنید اضافه کنید. پس از مخلوط شدن شکر، به هم زدن ادامه دهید تا به اوج نرمی برسید. این باید حدود 7 دقیقه طول بکشد، اما بسته به همزن شما متفاوت است. ما قله های سفت نمی خواهیم، ​​بنابراین به بررسی سفیده های تخم مرغ ادامه دهید تا مطمئن شوید که بیش از حد هم زده نشده اند.

 

نیمی از سفیده تخم مرغ زده شده را به مخلوط زرده تخم مرغ خود اضافه کنید و با استفاده از کاردک به آرامی هم بزنید تا کاملا ترکیب شود. همانطور که می خواهیم سعی کنیم تا حد امکان هوا را در خمیر نگه داریم به آرامی تا کنید. در مرحله بعد مواد خشک را داخل کاسه الک کرده و تا زمانی که کاملا مخلوط شوند، هم بزنید. پس از اتمام، سفیده های باقی مانده را به آن اضافه کنید و تا زمانی که کاملا مخلوط شوند، به آرامی هم بزنید.

 

برای اتمام کار، مخلوط شیر/روغن را به آن اضافه کنید و تا زمانی که کاملاً ترکیب شوند، هم بزنید. پس از اتمام مخلوط شما باید غلیظ و روان باشد.

 

خمیر را به طور مساوی در سینی فر پهن شده پخش کنید و با استفاده از کاردک افست (یا هر چیزی که لبه مستقیم دارد)، خمیر را تا حد امکان صاف کنید. پس از اتمام، سینی را تکان دهید تا خمیر یکدست شود و سپس سینی را چند بار روی پیشخوان بیندازید تا حباب های بزرگ هوا از بین برود. من هم دوست دارم با دستانم چند ضربه به کف سینی بزنم.

 

به مدت 18 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که روی آن قهوه ای طلایی شود و وقتی روی آن را یه آرامی فشار دادید، به آرامی به عقب بازگردد. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه در سینی خنک شود.

 

طرز تهیه سوئیسی ساده

طرز پخت رولت سوئیسی

 

در حین خنک شدن، مقداری کاغذ پخت آماده کنید که از آن برای رول کردن رول سوئیسی استفاده می کنیم. اگر کاغذ پخت شما به اندازه کافی بزرگ نیست، دو ورق را روی هم قرار دهید. کاغذ پخت را به آرامی با مقداری روغن نباتی بدون طعم (من از روغن کانولا استفاده کردم) چرب کنید، به مقدار خیلی کم روغن نیاز دارید.

 

بعد از 15 دقیقه، یک چاقو را در امتداد لبه‌های کیک اسفنج که به سینی فر چسبانده‌اید، بکشید تا کیک اسفنجی آزاد شود و سپس کیک اسفنجی را روی کاغذ پخت رول کنید (سمت طلایی به سمت پایین).

 

کیک اسفنجی را در حالی که هنوز کمی گرم است، با کاغذ شیرینی پزی رول کنید. کنار بگذارید تا خنک شود (بعداً دوباره آن را باز می کنیم).

 

روش تهیه رولت سوئیسی

نکته هایی برای تهیه رول سوئیسی

 

 

 

 

طرز تهیه فیلینگ مربای تمشک :

در حالی که کیک اسفنجی در حال پخت است، مربای تمشک را آماده کنید. اگر مربا داغ است پس از اتمام، مربا را روی یک نعلبکی پهن بریزید و آن را پهن کنید تا سریعتر خنک شود. همچنین می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید تا فرآیند را تسریع کند، اما هنگام پخش آن روی رول سوئیسی باید به دمای اتاق باشد، بنابراین مطمئن شوید که خیلی سرد نشود. اگر مربا را از قبل تهیه و در یخچال قرار داده اید. آن را از قبل از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسد.

 

طرز تهیه خامه فرم گرفته :

10 دقیقه قبل از مونتاژ رول سوئیسی خامه را هم بزنید.

در یک کاسه بزرگ خامه، پودر قند و وانیل را اضافه کنید. با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا به قله های سفت برسید. مواظب باشید خامه را زیاد نزنید، پس زمانی که شروع به غلیظ شدن کرد، آن را به دقت زیر نظر داشته باشید.

 

مونتاژ رولت سوئیسی :

وقتی رول سوئیسی خنک شد، آن را به آرامی باز کنید. با استفاده از یک چاقوی دندانه دار، لبه های کوتاه را با یک زاویه جدا کنید.

یک لایه نازک از مربای تمشک خنک شده را روی کیک اسفنجی بمالید.

 

درست کردن رولت سوئیسی

طرز تهیه سوئیسی ساده

 

سپس یک لایه از خامه را روی اسفنج بمالید، یک شکاف کوچک در یکی از انتهای کوتاه کیک اسفنج باقی بگذارید، فقط آن را با یک لایه بسیار نازک خامه بپوشانید.

 

مواد لازم برای تهیه رولت سوئیسی

روش تهیه رولت سوئیسی

 

برای رول کردن، لبه اسفنج را (یعنی برعکس انتها با لایه نازک خامه فرم گرفته) با کاغذ پخت بلند کنید و لبه بالایی کیک اسفنجی را داخل خامه فشار دهید تا یک رول سفت اولیه ایجاد شود. سپس با استفاده از کاغذ پخت، کیک اسفنجی را تا زمانی که به انتهای آن برسید ادامه دهید.

 

می‌خواهید در حین غلتاندن به آرامی فشار دهید تا یک رول سفت داشته باشید، اما زیاد فشار ندهید در غیر این صورت ممکن است مقدار زیادی از خامه را خارج کنید.

هنگامی که به انتها رسیدید، رول را با نگه داشتن ورق پایینی کاغذ پخت سفت کنید و سپس با استفاده از لبه بلند چاقو یا کاردک تنظیم شده، ورق بالای کاغذ پخت را به پایین رول سوئیسی فشار دهید.

 

طرز تهیه رولت های خامه ای

مراحل درست کردن رولت سوئیسی

 

قبل از برش دادن به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید. پس از آماده شدن، یک تکه کوچک از هر لبه برش دهید تا یک رول سوئیسی تمیز و فوق العاده نمایان شود و از خوردن آن لذت ببرید!

 

مهم :برای دقت، توصیه می‌کنم از اندازه‌گیری‌های گرم ارائه شده استفاده کنید، زیرا این مقادیر دقیقی هستند که من استفاده می‌کنم. اندازه گیری فنجان به عنوان تخمین (بر اساس اندازه گیری های فنجان ایالات متحده) ارائه می شود تا برای کسانی که مقیاس ندارند آسان تر شود.

 

نکته :

• می توانید از پودر کاکائو شیرین نشده برای تهیه این رولت استفاده کنید. در این صورت به همان اندازه پودر کاکائو از آرد کم کنید.

 

• می توانید از میوه های خرد شده مانند توت فرنگی، تمشک و ... برای وسط رولت استفاده کنید.

 

روش های پخت رولت خامه ای سوئیسی

روش تهیه رولت سوئیسی

 

سوالات متداول برای تهیه رولت سوئیسی :

چرا کیک من ترک خورد؟

اگر کیک بیش از حد پخته شود، ممکن است وقتی آن را رول می کنید، ترک بخورد. کیک خشک بیشتر مستعد ترک خوردن است. صبر بیش از حد برای چرخاندن کیک نیز منجر به ترک خوردن می شود. با این حال، اگر کیک ترک بخورد، چیز مهمی نیست. می توانید از گاناش شکلاتی برای تزیین آن استفاده کنید، زیرا گاناش شکلاتی هر شکافی را می پوشاند!

 

اگر کاغذ روغنی به کیک چسبیده بود چه کار کنیم؟

اگر کیک به کاغذ روغنی روی ورقه پخت شما چسبیده باشد، ممکن است کیک شما نیاز به پخت بیشتری داشته باشد. سطح کیک باید خشک شود و وقتی به آرامی فشار داده می شود، به حالت فنر برگردد.

 

کیک رولی را چگونه نگهداری کنم؟

می توانید آن را تا 3 روز در ظروف درب دار و در یخچال نگهداری کنید. قرار دادن آن در ظرف در بسته از خشک شدن کیک جلوگیری می کند.

 

آیا می توانم این کیک را فریز کنم؟

بله، این دستور رول سوئیسی به خوبی منجمد می شود! در پلاستیک و یک لایه فویل بپیچید و سپس تا سه ماه در حالت یخ زده نگهداری کنید. قبل از سرو، یک شب در یخچال یخ زدایی کنید.

انتهای خبر/م