ایلام بیدار08:19 - 1403/07/15
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام:

نهضت علمی مهم‌ترین رسالت نخبگان است

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایجاد نهضت و خیزش جدید علمی توسط نخبگان، گفت: این موضوع رسالت بزرگ و مهم نخبگان امروز جامعه برای دستیابی به قله‌های پرافتخار علم و دانش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمد ایدی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود شرایط حساس منطقه، بر برگزاری و دیدار با نخبگان تأکید داشتند و این دیدار به تأخیر نیفتاد که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه نخبگان و تأکید معظم له در راستای تولید علم و دانش در کشور است.

 وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان کشور، بر توجه به واقعیت نخبگی در کشور، حفظ و تکثیر نخبگان و وظایف و مسئولیت‌های نخبگان تأکید داشتند و امروز بایستی تمامی مسئولان و همچنین نخبگان با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، تأکید ایشان را چراغ راه و مسیر خود قرار دهند تا کشور به جایگاه رفیع و قله‌های پرافتخار علمی و اقتصادی برسد.

 رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات سریع علم در دنیا، افزود: رهبر معظم انقلاب، نخبگان را به جهاد برای خیزش علمی فراخواندند و تأکید کردند کشور به خیزش و نهضت جدید علمی نیاز دارد که این، وظیفه نخبگان است البته مراکز علمی و پژوهشی هم در این زمینه مسئول هستند؛ اما عامل اصلی فرد نخبه است.

 وی بیان کرد: رئیس‌جمهور نیز به نخبگان توصیه کردند که قرار نیست کسی دیگر برای مشکلات مملکت راه چاره بیابد، این کشور برای شماست و باید برای حل مسائل آن چاره‌اندیشی کنید و از نخبگان خواست بمانند، تلاش کنند و سربلندی آن را به رخ دنیا بکشند.

 ایدی ضمن تأکید بر حل مشکل اشتغال جوانان به ویژه نخبگان و مستعدان کشور، افزود: بنیاد ملی نخبگان در راستای مصوبه هیأت وزیران در خصوص جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی و با هدف استفاده از ظرفیت نخبگانی به‌منظور حل مسائل اصلی کشور، طرح شناسایی و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را عملیاتی کرده است.

 وی با اشاره به تنوع برنامه‌ها و طرح‌های بنیاد نخبگان، خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان به منظور شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان، برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاهی و حوزوی، اعضای هیأت علمی، سرآمدان ادبی و هنری، قرآنی و همچنین مخترعان و مبتکران دارد.

 

انتهای خبر/ر