ایلام بیدار12:22 - 1403/07/14
استاندار ایلام:

فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار ایلام با بیان اینکه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام از ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: این پروژه اسفندماه سال جاری تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا صبح امروز در جریان بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با بیان اینکه بازدید امروز از پالایشگاه گاز ایلام در راستای تامین خوراک پتروشیمی ایلام انجام شد، اظهار کرد: خوراک این پالایشگاه از تنگ بیجار تامین می‌شود و تا کنون در این حوزه اقدامات خاصی انجام شده است.

 استاندار ایلام با بیان اینکه با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ۵۰ درصد به ظرفیت تولید محصولات پنجگانه پالایشگاه و همچنین تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی ایلام افزوده می‌شود، افزود: در حال حاضر خوراک پالایشگاه گاز از تنگ بیجار نزدیک به ۶ میلیون متر مکعب در روز است که با در مدار قرار گرفتن فاز دوم این میزان به ۱۱ میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

 به گفته بهرام‌نیا، با راه اندازی این فاز، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید محصولات پنجگانه تولیدی پالایشگاه افزوده می‌شود.

 استاندار ایلام تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط مسئولان مرتبط پالایشگاه گاز ایلام، فاز دوم این پالایشگاه اسفندماه سال جاری تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

 بهرام‌نیا بیان کرد: با بهره‌برداری از این فاز محصولاتی از جمله گوگرد، ال پی جی، میعانات گازی و دیگر محصولات در راستای افزایش ارزش زنجیره تولید در این مجموعه تولید خواهد شد و با تکمیل شدن این طرح، علاوه بر ایجاد بستر لازم برای تولیدات صنایع پایین دستی، زمینه توسعه و افزایش میزان اشتغالزایی در ایلام را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای خبر/م