ایلام بیدار11:32 - 1403/07/14
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام:

فرمانداری‌ها مسئول تشکیل پرونده فداکاران هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه مسئولیت و محل تشکیل پرونده برای افراد فداکار خدمت در فرمانداری‌ها سراسر ایلام است، گفت: افراد فداکار خدمت بعد از تأیید ایلام و ارجاع به کشور، می‌توانند از خدماتی مانند پرداخت مستمری دایم، پرداخت دیه انسان به بازماندگان و سایر تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، مجید بیگلریان صبح امروز در جلسه کارگروه استانی اجرای قانون فداکار خدمت با تشریح قانون مدیریت بحران کشور و نحوه اجرای قانون فداکار خدمت و بهره‌مندی افراد دچار حادثه شده حین امدادرسانی، اظهار کرد: برابر ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور، کارکنان و داوطلبانی که در فاصله اعلام تا خاتمه شرایط اضطراری موضوع ماده ۱۱ قانون مدیریت بحران دچار حادثه شوند مشمول قانون فداکار خدمت می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تصریح کرد: افراد حادثه‌دیده مشمول این قانون بایستی داوطلبانه یا به درخواست سازمان‌های اعلام شده در این قانون و طبق برنامه عملیات پاسخ به بحران دستگاه‌های مرتبط که به تأیید سازمان رسیده باشد، در حوادث همکاری داشته و به سبب انجام وظایف محوله شده، فوت و یا دچار آسیب‌دیدگی شوند.
وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی مرجع تخصصی تشخیص علت فوت یا علت و میزان آسیب‌دیدگی فداکار خدمت است، یادآور شد: فرمانداران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران بایستی در صورت مواجهه با این گونه موارد، تمام بندهای قانونی ابلاغ شده در آیین‌نامه اجرایی کارگروه ماده ۲۰ را مطابقت داد و با رعایت موارد اعلامی، افراد مشمول را به این کارگروه معرفی و اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه مسئولیت و محل تشکیل پرونده برای این گونه افراد در فرمانداری‌ها سراسر ایلام است، گفت: افراد فداکار خدمت بعد از تأیید ایلام و ارجاع به کشور، می‌توانند از خدماتی مانند پرداخت مستمری دایم، پرداخت دیه انسان به بازماندگان و سایر تسهیلات استفاده کنند.

 

انتهای خبر/م