ایلام بیدار10:02 - 1403/07/14
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام:

دانشجویان برای خود سابقه بیمه‌ای ایجاد کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام گفت: دانشجویان فاقد بیمه در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند با پرداخت سالیانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای خود سابقه بیمه‌ای ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمد قیصرزاده صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: علاوه بر دانشجویان، امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر نیز با پرداخت حق بیمه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال حق بیمه سطح یک در سال، سطح دو با پرداخت ۱۱ میلیون ریال و یا ۳۹ میلیون ریال در سطح سه خود را در این صندوق بیمه کنند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام ابراز کرد: در این راستا دولت نیز ۷۰ درصد در زمینه پرداخت حق بیمه به بیمه‌گر کمک می‌کند.

 وی افزود: تمام ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با سن ۱۸ تا ۵۰ سال، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی (هم اکنون سه هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیمه شده این صندوق هستند)، دارندگان مدرک از فنی و حرفه‌ای، صمت، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و نظام‌مهندسی نیز امکان بیمه خود در این صندوق را دارند.

 قیصرزاده یادآور شد: این صندوق ابتدا سه گروه کشاورزان، روستائیان و عشایر ساکن استان را در بر می‌گرفت؛ اما اکنون همه کشاورزان غیرساکن دارای اراضی کشاورزی مورد تأیید دهیاری و جهاد کشاورزی استان نیز می‌توانند از خدمات و مزایای بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

 وی بیان کرد: از مزایای بیمه این صندوق، بازنشستگی و دریافت مستمری، ازکارافتادگی و قابلیت انتقال سابقه بیمه است که این انتقال سابقه در سه بیمه‌گذار دولتی شامل تأمین اجتماعی، صندوق بیمه لشکری و کشوری و صندوق بیمه روستائیان و عشایر امکان‌پذیر است.

 به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام میزان دریافتی مستمری بیمه‌شدگان بستگی به میزان پرداخت حق بیمه سالیانه آن‌ها در سطوح بیمه‌ای دارد و هر سال ۲۰ درصد به مبلغ مستمری افزوده می‌شود.

 قیصرزاده با شاره به اینکه این صندوق دو نوع بازنشستگی پیش از موعد و عادی دارد، توضیح داد: در بازنشستگی پیش از موعد باید فرد دارای حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه با ۶۵ سال عمر باشد که این افراد بعد از بازنشستگی حقوق ۲۰ روز در ماه را دریافت می‌کند و در بازنشستگی عادی فرد با هر سنی باید ۳۰ سال سابقه بیمه داشته باشد که این افراد حقوق معادل تأمین اجتماعی دریافت خواهند کرد.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ایلام در خصوص موضوع از کارافتادگی بیمه‌شدگان هم اظهار کرد: بیمه شده با حداقل ۶ ماه سابقه بیمه درصورتی‌که متقاضی از کارافتادگی باشد باید حداقل ۶۰ درصد ازکارافتادگی فرد از سوی کمیسیون پزشکی تأیید شود.

 وی پرداخت وام بدون ضامن به مستمری‌بگیران را از دیگر مزایای بیمه صندوق روستاییان و عشایر برشمرد و ادامه داد: پارسال مبلغ ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات بدون ضامن وام به مستمری‌بگیران تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت شد.
 

انتهای خبر/م