ایلام بیدار09:54 - 1403/07/14
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

همه دستورات از سوی آمریکا صادر می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در واقع مباشری بیش نیست و خود ماهیت مستقل و قدرت تصمیم‌گیری ندارد، گفت: اسرائیل به اصطلاح یک موجودی بی‌هویت است که از ابتدای تشکیل، به‌طور غیرقانونی پایه‌گذاری شده و هم‌اکنون نیز به‌طور غیرقانونی کشور خود را اداره می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با بیان اینکه قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و بسیاری از کشورهای دیگر نقض می‌شود، اظهار داشت: استکبار جهانی اولین قانون‌شکن دنیا است و رژیم اشغالگر صهیونیستی و برخی کشورهای مدرن اروپایی نیز همین روش را اتخاذ کرده‌اند. 

وی افزود: زمانی که قوانین نقض می‌شوند، سازمان ملل متحد، حقوقدانان وکلا و قوای قضایی جهان باید ضمن دفاع از ارزش‌ها، پاسخگوی این وضعیت باشند و از جلوگیری افراد قانون‌گریز اطمینان حاصل کنند؛ در شرایط فعلی، سازمان ملل باید از طریق اقدام قاطع مانع نقض قوانین و کشتارهای بی‌رویه شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اسرائیل در واقع مباشری بیش نیست و خود ماهیت مستقل و قدرت تصمیم‌گیری ندارد، تصریح کرد: اسرائیل به اصطلاح یک موجودی بی‌هویت است که از ابتدای تشکیل، به‌طور غیرقانونی پایه‌گذاری شده و هم‌اکنون نیز به‌طور غیرقانونی کشور خود را اداره می‌کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نه تنها به کشورهای دیگر، بلکه ابتدا به ملت خود ظلم می‌کند؛ چرا که مردمش در اوج ناامنی زندگی می‌کنند و با فریب از سراسر جهان به فلسطین اشغالی آورده شده‌اند.

رژیم صهیونیستی صرفاً اجراکننده سیاست‌های آمریکا است

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه اسرائیل در واقع یک کارگزار بی‌اختیار و نوکر جنایت‌کاران آمریکا است، عنوان کرد: همه دستورات از سوی آمریکا صادر می‌شود و اسرائیل صرفاً اجراکننده سیاست‌های آمریکا است؛ بمب‌های چند تنی و دیگر سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل، همگی توسط آمریکا ساخته شده‌اند و بودجه‌های ویژه‌ای از سوی سران پیشین و جدید آمریکا به حمایت از این رژیم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه هم اسرائیل و هم آمریکا در این جنایات محکوم هستند، گفت: آمریکا به عنوان سبب و برنامه‌ریز اصلی، محکومیت بیشتری دارد و ظلم آن از جرم مباشر (اسرائیل) بیشتر است؛ نتانیاهو و دیگر رهبران صهیونیست نیز همگی در این جنایات دست دارند و باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در برابر زور و اقدامات متجاوزانه مقابله به مثل خواهد کرد، افزود: این رویکرد بارها تکرار شده و در حال حاضر حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت، از جمله نیروهای عراقی، سوری، لبنانی، غزه و فلسطین، همگی در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف جمهوری اسلامی ایران و مسئولان انقلاب اسلامی، به‌ویژه مقام معظم رهبری، این است که این رژیم را به‌تدریج از بین ببرند؛ شاید این امر به‌صورت ناگهانی امکان‌پذیر نباشد، اما سیاست ما بر این است که به‌صورت تدریجی و با استفاده از روش‌های خاص، دشمن را از درون تحلیل برده و نابود کنیم.

هرگز از هدف خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه گروه‌های حزب‌اللهی در منطقه با مقاومت و تلاش‌های خود، در حال کاهش نفوذ و آسیب‌رسانی به جهان اسلام هستند، تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی این است که ضمن کم کردن آسیب به مردم، به هدف نهایی یعنی نابودی رژیم صهیونیستی دست پیدا کند؛ ممکن است از نظر زمانی، این امر طول بکشد، اما ما هرگز از هدف خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد و تا از بین رفتن کامل این رژیم، برنامه‌ریزی منظم و مفصلی در دستور کار داریم.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت تقویت وحدت در میان گروه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: قرآن کریم و آموزه‌های دینی همواره بر ضرورت اتحاد مسلمانان تأکید دارند؛ ما باید بر روی وحدتمان تمرکز کنیم و تمام امکانات خود را برای مقابله با رژیم صهیونیستی و مقابله با جنایات آن متمرکز نماییم؛ همه ما باید به سخنان رهبران مقاومت از جمله مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله که از شخصیت‌های برجسته توجه کنیم، چرا که راهنمایی‌های آنان چراغ راه مقاومت است.

 

انتهای خبر/ر