ایلام بیدار11:59 - 1403/07/13
رهبر انقلاب:

کار نیروهای مسلح ما قانونی و مشروع بود

رهبر معظم انقلاب با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از khamenei.ir،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ظهر امروز در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران که در مصلای تهران در حال برگزاری است، بیان کردند: در قرآن پیوستگی مؤمنین به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است.

رهبر انقلاب با بیان اینکه اگر شما مسلمانان با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود، اظهار کردند: در آیه‌ای که قرائت کردم مسئله مهم پیوستگی مؤمنین مطرح شده است. در تعبیرات قرآنی به این پیوستگی گفته می‌شود ولایت. در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی رحمت الهی معرفی می‌شود. یعنی اگر شما مسلمانان با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود. آیه شریفه را با ذکر عزت الهی و حکمت الهی پایان می‌دهد.

ایشان با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان با همدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند عزت و حکمت الهی پشت سر آنهاست، تصریح کردند: می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند. ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر و این شد سیاست قرآنی با مسلمانان. قرآن سیاستش با مسلمانان این است که ملت‌های مسلمانان با همدیگر همبستگی داشته باشند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه سیاست دشمنان تفرقه‌بینداز و حکومت کن است مبنای آنها تفرقه‌افکنی است، گفتند: این سیاست‌ها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمانان اجرا کردند؛ اما امروز ملت‌ها بیدار شدند؛ امروز روزی است که می‌توانند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیایید. دشمن ایران دشمن ملت عراق و فلسطین و مصر و سوریه و یمن است

رهبر انقلاب با بیان اینکه دشمن در هر جا دارد با یک شیوه مخصوص آن کار می‌کند؛ اما اتاق فرمان یکجاست و از همان جا دستور می‌گیرند، تصریح کردند: دشمن اگر از یک کشور خیالش راحت شود به سراغ کشور بعدی خواهد رفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در قرآن پیوستگی مؤمنین به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است.

ایشان توصیه کردند: همه مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم.

مهم‌ترین محور خطبه‌های عربی رهبر انقلاب در نمازجمعه تهران:

- خواسته امروز سید حسن نصرالله از لبنان و حزب‌الله ناامید نشدن هست
- مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

- عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌اللّه و امل! فرزندان من! امروز هم خواستهٔ سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبههٔ مقاومت، و از همهٔ امّت اسلامی همین است.

- دشمن نمی‌تواند به تشکیلات مقاومت ضربه بزند کشتار غیرنظامیان را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند.

- سرانجام جنایت‌های رژیم صهیونی، حذف این گرگ خون‌آشام از صحنه وجود خواهد بود

- دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌اللّه یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی‌سبیل‌اللّه صدمهٔ جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیرنظامیان و داغدار کردن غیر مسلحین را نشانهٔ پیروزی خود قلمداد می‌کند. نتیجه چیست؟

- محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزهٔ مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقهٔ محاصرهٔ گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنهٔ وجود است. ان‌شاءالله.

- تدبیر شهید نصرالله شجره طیبه حزب‌الله را به بار نشاند

- عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود، و صبر و استقامت شما عزّت و کرامت به بار می‌آورد.

- سیّد عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌اللّه را قدم به قدم بالا آورد... با تدبیر سیّد، حزب‌اللّه مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: «میوه‏اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد». حزب‌اللّه حقّاً «شجرهٔ طیّبه» است.

- با تدبیر سید حسن نصرالله، حزب‌الله مرحله به مرحله رشد کرد.

- حزب‌اللّه و رهبر قهرمان و شهید آن، عصارهٔ فضائل تاریخی و هویّتی لبنانند. ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم؛ کسانی چون شهید محمّد بن مکّی عاملی، و علیّ بن عبدالعال کَرَکی، و شهید زین‌الدّین عاملی، و حسین بن عبدالصّمد عاملی، و پسرش محمّد بهاءالدّین، معروف به شیخ بهائی و غیر آنها از مردان علم و دین، ایران را در دولت‌های سربداران و صفوی در قرن‌های هشتم و دهم و یازدهم هجری از برکات دانش سرشار خود بهره‌مند کرده‌اند.

- هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است، دفاع حزب‌الله از غزه، خدمتی حیاتی به دنیای اسلام است

- ادای دِین به لبنان مجروح و خونین، وظیفهٔ ما و وظیفهٔ همهٔ مسلمان‌ها است. حزب‌اللّه و سیّد شهید با دفاع از غزّه و جهاد برای مسجدالاقصیٰ و ضربه به رژیم غاصب و ظالم، در راه خدمتی حیاتی به همهٔ منطقه و همهٔ دنیای اسلام گام برداشتند.

- سیاست آمریکا تسلط بر منابع منطقه به وسیله رژیم صهیونیستی است

- تکیهٔ آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همهٔ منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است.

- سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازهٔ صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن. رفتار سفّاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان، ناشی از طمع به چنین وضعی است.

- هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است، تکیهٔ آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همهٔ منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است.

- این واقعیّت به ما تفهیم می‌کند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کلّ منطقه و بلکه به کلّ انسانیّت است. یقیناً این رؤیای صهیونی و آمریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم، همان شجرهٔ خبیثهٔ کنده‌شده از روی زمین است که به گفتهٔ صدق الهی قراری ندارد

- مقاومت پیروز خواهد شد

- رژیم صهیونی، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و هرگز بر حماس و حزب‌الله پیروز نخواهد شد

- این رژیم خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را به‌زحمت بر سر پا نگه داشته است؛ و این هم دیری نخواهد پایید؛ به اذن اللّه... امروز به‌تدریج خود باند جنایت‌کار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌اللّه هرگز پیروز نخواهند شد.

انتهای خبر/ر