ایلام بیدار09:24 - 1403/07/13
با حضور مسئولان؛

عملیات ایمن‌سازی مسیر دهلران - مهران آغاز شد

عملیات اجرایی ایمن‌سازی فاز یک محور دهلران - مهران (محدوده روستای زعفرانیه) در مراسمی با حضور نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام روز جمعه در این آیین اظهار کرد: مجموع این پروژه ۶۰ کیلومتر طول دارد که در فاز اول آن ۲۰ کیلومتر اجرایی می‌شود.

چشمه‌خاور افزود: برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات پیمانی ۲ هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات امانی نیز هزار میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

 وی تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه در بازه زمانی دو ساله، تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 به گفته چشمه خاور در مجموع ۳ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه خواهد شد.

اسدالله چراغی نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، اظهار کرد: کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و تعریض گردنه حادثه‌خیز (دنه) در مسیر زرین‌آباد به دهلران از پروژه‌های مهم در حوزه راه شهرستان دهلران است.

چراغی ابراز کرد: طول این پروژه یک کیلومتر است که نقش مؤثری در تسهیل تردد در این مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز در این شهرستان خواهد داشت.

 وی با قدردانی از تلاش‌های حوزه راهداری استان، بر ضرورت توجه به راه‌های حوزه جنوب استان ایلام تأکید کرد و گفت: راه‌های شریانی و روستایی حوزه جنوب استان نیازمند توجه است و پروژه‌های راهداری باید با قوت در این حوزه تقویت شود چرا که بیشترین تصادفات در ایام اربعین در مسیر دهلران به مهران به وقع پیوسته است.

 نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پشتیبان مدیران فعال و کارآمد هستیم، خاطرنشان کرد: رایزنی‌ها با مسئولان و وزارتخانه‌های مرتبط برای تسریع در پروژه‌های حوزه جنوب ادامه دارد.

 فرماندار ویژه دهلران نیز این پروژه تعریض محور دهلران به مهران را مطالبه جدی مردم منطقه عنوان کرد و گفت: امروز با پیگیری‌های انجام شده شاهد کلنگ‌زنی تعریض این مسیر هستیم که نقش مهمی در ایمن‌سازی و کاهش تصادفات جاده‌ای با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر دارد.

 

انتهای خبر/ر