ایلام بیدار01:12 - 1403/07/10
دادستان دهلران خبر داد:

ایجاد شعبه رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی

دادستان دهلران گفت: شعبه تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسین پناهی شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها است؛ لذا باید همه برای حفاظت وصیانت از عرصه‌های ملی احساس مسئولیت کنیم.

 وی با اشاره به اینکه هر گونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی بدون مجوز ممنوع است گفت: منابع طبیعی به عنوان دستگاه متولی باید به قید فوریت به موضوع ورود ضمن تشکیل پرونده، متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران با اشاره به اینکه صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت‌های مهمی دستگاه قضایی است گفت: منابع طبیعی بر اساس قانون باید حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی را در دستور کار خود قرار دهد و با پایش روزانه در شهرستان اجازه تصرف اراضی ملی را به متخلفان ندهد.

 پناهی با ابراز رضایت از عملکرد اداره منابع طبیعی دهلران؛ گفت: ارسال به موقع گزارش‌ها همراه با مستندات لازم می‌تواند تسریع در رسیدگی پرونده‌ها ایجاد کند

 وی اظهار داشت: دستگاه قضایی بدون اغماض با قانون‌شکنان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد قاطعانه انجام می‌دهد و با متخلفان مماشات نخواهد کرد.

 در ادامه این دیدار  جلیل فرهادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ضمن تقدیر از زحمات دستگاه قضایی گفت: بدون شک تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

 فرهادی اظهار داشت: حفظ و حراست از عرصه‌های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت‌های قضایی هستیم.

 فرهادی به گستردگی حوزه استحفاظی شهرستان دهلران اشاره کرد؛ گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در قالب سه اکیپ چند نفره به صورت شبانه‌روزی عرصه‌های ملی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

 وی گفت: با توجه به فصل کاشت در سال زراعی بیشترین مشکل در بخش مرکزی است که انتظار می‌رود دستگاه قضا و نیروی انتظامی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی تا تعیین تکلیف پلاک فرخ‌آباد همکاران ما را یاری کنند.

 

انتهای خبر/ر