ایلام بیدار00:14 - 1403/07/09
جانباز ۷۰ درصد ایلامی:

برای مقابله با دشمن باید آماده باشیم

جانباز ۷۰ درصد ایلامی گفت: باید توجه داشت که امروز دشمن از همه جا آرمان‌های مسلمانان را هدف قرار داده و ما هم باید برای مقابله با دشمن آماده باشیم.

اردلان احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: با احترام ویژه به شهدای گران‌قدر جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای مکتب آزادی‌خواهی امام حسین (ع)، از سال ۸۸ وارد عرصه پاک‌سازی مین شده و در استان‌های خوزستان و ایلام خدمت کرده‌ام.

جانباز ۷۰ درصد ایلامی درباره چگونگی نائل شدن به افتخار جانبازی‌اش گفت: در منطقه شرهانی موسیان و در محل عملیات محرم در رودخانه دویرج که یک میدان مین بزرگ داشت، مجروح شده است. در این عملیات، در کنار دوست و همکارش، آیت سلیمان‌دوست، بودم که به مقام شهادت نائل شد.

وی به یاد خاطرات تلخ و شیرین پاک‌سازی مین گفت: در زمان جنگ، به دلیل سن کم نتوانستم در خط مقدم حاضر شوم و در پشت جبهه خدمت کردم. یکی از خاطراتی که همیشه در ذهنم مانده، مربوط به سربازی شیعه است که به زور در ارتش صدام خدمت می‌کرد. او بعضی از مین‌ها را بدون چاشنی می‌گذاشت و داخلش می‌نوشت «انا شیعه» تا بمب منفجر نشود.

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جوانان در اوقات فراغت به یادمان‌های شهدای گمنام سر بزنند و به مناطق عملیاتی مانند قلاویزان، میمک، شرهانی، شلمچه و منطقه صفر مرزی سومار مراجعه کنند.
وی تأکید کرد: امنیت و آرامش امروز مدیون خون شهداست و جوانان باید به آرمان مهدویت باور داشته باشند؛ امروز همه درگیر مشکلات و گرانی‌ها هستیم؛ اما این‌ها از آرمان‌های ما نیست و آرمان ما همان آرمان امام حسین (ع) است. 
جانباز ۷۰ درصد ایلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که امروز دشمن از همه جا آرمان‌های مسلمانان را هدف قرار داده و ما هم باید برای مقابله با دشمن آماده باشیم.

در پایان، اردلان گلایه‌ای از مسئولان شهرستان چرداول دارد و می‌گوید که آن‌ها فقط از اسم شهدا استفاده می‌کنند. او تأکید می‌کند که باید شعار و عملمان یکی باشد و اگر رهبر معظم انقلاب دستور بدهند، با تمام وجود در هرجا که لازم باشد، آماده خدمت است.

 

انتهای خبر/ر