ایلام بیدار14:06 - 1403/07/08
پدر شهید رضا کمری:

شهدا همیشه در دل ما زنده هستند

پدر شهید رضا کمری و همسر شهیده زبیده حیدری گفت: نسل جوان باید قدر امنیت و آرامشی که به خاطر خون شهدا داریم را بدانند و همیشه یاد آن‌ها را زنده نگه دارند.

یدالله کمری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» در مورد خاطرات تلخ و شیرین خود از دوران جنگ تحمیلی صحبت کرده و گفت: شهدا چشم همه ما هستند. آرامش و امنیت جهان اسلام و همه ایرانی‌ها به خاطر فداکاری‌های آن‌هاست. امروز دولتمندان و بسیجیان هر کاری که انجام می‌دهند به خاطر رضای خدا و شهداست. شهدا حقی بر گردن همه ما دارند.

وی افزود: بنده، فرزند و همسر شهیدم در ساکن ایوان در استان ایلام هستیم و شهید رضا کمری در این شهرستان بود که با مبانی اسلامی آشنا شده و راه جبهه حق را در پیش گرفت.

یدالله کمری در سال ۱۳۶۴ دو شهید را تقدیم کرده است: پسرش، شهید رضا کمری و همسرش، شهیده زبیده حیدری. او به یادآوری روزی تلخ در خردادماه ۱۳۶۴ می‌پردازد، روزی که مصادف با ۱۸ ماه رمضان بود. در آن روز، او و همسرش روزه‌دار بودند و بر اثر بمباران هوایی دشمنان بعثی، خانه‌اش به طور کامل ویران شد.

کمری با تأثیری عمیق به یاد می‌آورد: خانواده‌ام در گوشه‌ای نشسته بودند که راکت به آنجا اصابت کرد. جنازه پسرم به طرز دلخراشی بود. من پاهایش را گرفتم و گفتم: خدایا این قربانی را از من بپذیر.

وی یادآوری کرد: در آن زمان مسئول نهضت سوادآموزی بود و کمک‌هایی برای تیپ ۴۰ سراب جمع‌آوری کرده بودند. در حین جمع‌آوری، خبر فوت یکی از اقوام او را به مجلس ختم کشاند. اما در آنجا نیز بمباران اتفاق افتاد و وقتی به خانه برگشت، متوجه شد که خانواده‌اش شهید شده‌اند. همسرش پایش قطع شده بود و او پس از مدت‌ها آواربرداری، پای همسرش را پیدا کرد و طبق دستور مراجع شرعی آن را در حیاط منزل دفن کرد.

 پدر شهید رضا کمری و همسر شهیده زبیده حیدری در پایان تأکید کرد: نسل جوان باید قدر امنیت و آرامشی که به خاطر خون شهدا داریم را بدانند و همیشه یاد آن‌ها را زنده نگه دارند. او با احساسی عمیق می‌گوید: شهدا همیشه در دل ما زنده هستند.

وی تصریح کرد: همسرم و فرزندم در وصیت‌نامه خود مردم را به پیروی از مبانی اسلامی دعوت کرده و از مردم می‌خواهند که حجاب اسلامی را رعایت کرده و تا آخرین لحظه مدافع وطن باشند.

 

انتهای خبر/ر