ایلام بیدار08:37 - 1403/07/07
رئیس ایرانی فدراسیون کبدی دانمارک:

کبدی ایران یکی از تیم‌های قوی دنیا است

رئیس ایرانی فدراسیون کبدی دانمارک گفت: ایران یکی از تیم‌های قدرتمند کبدی جهان است و شاید سال‌های پیش با هند مساوی می‌کرد یا می‌باخت؛ اما امروز از تیم‌های مدعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  سعید طیبی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه من مؤسس فدراسیون کبدی و زورخانه‌ای دانمارک هستم، اظهار داشت: قبل از تأسیس فدراسیون کبدی دانمارک، در فدراسیون کشتی این کشور با النی یاکوبسن بودیم. وقتی النی استعفا داد ما ۲ فدراسیون جدید زورخانه‌ای و کبدی را تشکیل دادیم. قبل از تشکیل این دو فدراسیون به دعوت مقصودلو رئیس قبلی فدراسیون کبدی به مسابقات جهانی سرکل تبریز آمدیم. از آنجا ما راهنمایی‌های لازم را گرفتیم و این دو فدراسیون را تشکیل دادیم.

رئیس ایرانی فدراسیون کبدی دانمارک افزود: چندین مسابقه جهانی خوب را در هند، دبی و مخصوصاً ایران شرکت کردیم و وقتی به بچه‌ها می‌گوییم می‌خواهیم در مسابقات ایران شرکت کنیم بیشتر خوشحال می‌شوند و می‌گویند می‌آیند. بعد با عباس اورسجی آشنا شدیم و سطح مسابقات و برگزاری آن مخصوصاً خیلی بالاتر رفته است به‌ویژه آنکه در بندر انزلی خیلی زحمت کشیدند. مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در بندر انزلی را هم‌سطح مسابقات کیش دیدم و فدراسیون کبدی ایران برای مسابقات جوانان جهان در سال ۱۳۹۸ هم خیلی زحمت کشیده بود.
وی عنوان کرد: متأسفانه کشورهای دیگر چنین رشته‌ای را ندارند. در اروپا اگر رشته ورزشی المپیکی نباشد پول و هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌شود. این رشته باید خودگردان باشد یا ۲ هزار عضو یا المپیکی باشد تا بودجه‌ای به آن تعلق گیرد و بتواند فعالیت کند.

طیبی یادآور شد: تیم ملی کبدی ساحلی دانمارک با ایران بازی داشت. ایران تیم قدرتمندی است و شاید سال‌های پیش با هند مساوی می‌کرد یا می‌باخت؛ اما امروز در کل دنیا تیم ایران چه دختران و پسران آن حریف ندارند.

 وی ادامه داد: من ۴۵ سال است به بندر انزلی نیامده بودم و خیلی تغییر کرده و دیگر آن بندر قدیمی نیست به‌خصوص اینکه منطقه آزاد که زیبا و دیدنی است.

 

منبع: ورزش سه

انتهای خبر/م