ایلام بیدار00:32 - 1403/07/05
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

عدالت استخدامی در نفت دهلران ضروری است

نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های فعال نفتی در دهلران به حیاط خلوت افراد ذی‌نفوذ تبدیل شده‌اند. این در حالی است که جوانان تحصیل‌کرده بومی بیکار مانده‌اند.

اسدالله چراغی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» به مسأله استخدام‌های سفارشی در شرکت‌های نفتی حوزه انتخابیه خود پرداخت و با ابراز نگرانی از شکل‌گیری پازل استخدام‌های غیرشفاف در شرکت‌های ان جی ال، پایدار غرب و شرق، دلپری و آبان دهلران، گفت: وزارت نفت باید به‌سرعت به این موضوع ورود کند و این روند ناعادلانه را متوقف نماید.

چراغی به وضعیت بیکاری جوانان تحصیل‌کرده بومی اشاره کرد و گفت: نبود شغل و فرصت‌های شغلی برای جوانان علی‌رغم وجود منابع فراوان نفت و گاز در این منطقه، ظلم آشکاری است که باید به پایان برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی همچنین به ماده ۴۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این قانون به‌صراحت می‌گوید تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در پروژه‌های خود به پیمانکاران بومی اولویت دهند؛ اما متأسفانه این قانون به‌خوبی اجرا نمی‌شود و برخی افراد صاحب‌نفوذ به‌جای استخدام نیروهای بومی، بستگان و نورچشمی‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند.

چراغی به انتقادات خود از عملکرد شرکت پترو پالایش دهلران ادامه داد و گفت: عدم عدالت در جذب و استخدام در ان جی ال دهلران به‌وضوح مشهود است.

وی از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی خواست که به طور فوری به این موضوع رسیدگی کنند و اظهار داشت: شرکت‌های فعال نفتی در دهلران به حیاط خلوت افراد ذی‌نفوذ تبدیل شده‌اند. این در حالی است که جوانان تحصیل‌کرده بومی بیکار مانده‌اند و اگر هم شغلی به دست آورده‌اند، معمولاً در رده‌های خدماتی و حفاظتی است که این خود اجحاف بزرگی در حق آن‌هاست.

چراغی از وزیر نفت و مدیرعامل نفت مرکزی خواست تا تیمی برای بررسی نحوه جذب و استخدام در شرکت‌های نفتی شهرستان دهلران اعزام کنند. 

وی تأکید کرد: در صورت عدم اقدام مؤثر، بر اساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، وزیر نفت را به مجلس فراخوانده و از او پاسخ‌گویی خواهد کرد.

چراغی با امید به تغییرات مثبت در این حوزه، تأکید کرد که عدالت در استخدام‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا جوانان بومی بتوانند از فرصت‌های شغلی مناسب بهره‌مند شوند.

 

انتهای خبر/ر