ایلام بیدار08:50 - 1403/07/04
مراحل درست‌کردن ترافل فندقی؛

روش‌های تهیه ترافل فندقی را یاد بگیرید

در این مقاله، قصد داریم طرز تهیه ترافل شکلاتی و فندقی را به‌صورت کامل و مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش دهیم تا بتوانید این شیرینی لذیذ را در خانه تهیه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از خواندنی ها، این ترافل‌های وگان کاملاً بدون پخت به همان اندازه واقعی هستند. من همیشه می‌خواستم این خوراکی‌ها را گیاهی کنم، زیرا یکی از موارد مورد علاقه من در دوران رشد بودند، بنابراین این کاری بود که کردم. تا زمانی که نسخه اصلی بدون لبنیات از این کلاسیک وجود داشته باشد، این دستور غذا بهترین گزینه شما خواهد بود.

من ترافل ها را با فندق بسیار درست کردم زیرا ترجیح می دهم این طعم ها غالب تر از شکلات باشد. داخل توپ های شکلاتی را سخاوتمندانه با ترافل خامه ای، فندق خرد شده، مغز فندق و حتی با شکلات بیشتر پر کنید!

 

مواد تشکیل دهنده :

شکلات تلخ وگان خرد شده100 گرم
شیر نارگیل پر چرب120 گرم
کره فندق100 گرم
نمک0.25 قاشق چایخوری
شربت افرا2 قاشق چایخوری
مغز فندق بدون پوست12 عدد
فندق ریز خرد شده80 گرم

 

مواد لازم برای روکش شکلاتی :

شکلات تلخ وگان خرد شده 150 گرم
کره فندق2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه ترافل مغزدار فندقی :

آماده سازی:

یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. برای بعد کنار بگذارید.

 

ترافل ها را درست کنید:

شکلات خرد شده را در یک کاسه ضد حرارت قرار دهید. شیر نارگیل را در قابلمه ای روی حرارت ملایم اضافه کنید اجازه بدهید داغ شود. شیر نارگیل داغ شده را روی شکلات بریزید و سپس مخلوط را برای چند دقیقه بگذارید بماند.

 

درست کردن ترافل شکلاتی

طرز تهیه ترافل فندقی و شکلاتی

 

شکلات را با قاشق چوبی هم بزنید سپس کره فندق، نمک، شربت افرا را اضافه کنید. دوباره هم بزنید تا خوب و یکدست شود.

اجازه دهید مخلوط شکلاتی خنک شود و قابل فرم دهی شود. در غیر این صورت آن را به مدت کوتاهی در فریزر قرار دهید تا کمی سفت شود.

 

نحوه درست کردن ترافل شکلاتی

ترافل فندقی و شکلاتی

 

بلافاصله شکلات سفت شده را با یک قاشق غذاخوری یا یک قاشق کوکی کوچک بردارید و با دست به شکل توپ در بیاورید. اندازه آنها باید به اندازه توپ های پینگ پنگ باشد. یک مغز فندق را در مرکز هر توپ فشار دهید و آن را گرد کنید.

سپس هر ترافل را در فندق های خرد شده بغلتانید.

 

 

 

 

طرزتهیه ترافل فندقی و شکلاتی

طرز تهیه ترافل فندقی

 

گلوله ها را به مدت 2 ساعت در فریزر روی سینی قرار دهید.

 

روکش شکلاتی را درست کنید:

یک سینی دیگر (توری فر) را با کاغذ روغنی بپوشانید. شکلات و کره فندق را به یک کاسه ضد حرارت روی یک تابه آب تقریباً در حال جوش قرار بدهید. (روش بن ماری) مرتباً روی حرارت متوسط ​​رو به پایین هم بزنید تا مخلوط کاملا ذوب شود.

 

هر یک از ترافل ها را در مخلوط شکلات ذوب شده فرو کنید سپس آنها را روی یک توری خنک کننده که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید تا در دمای اتاق قرار بگیرند.

اجازه دهید ترافل های وگان داخل یخچال قرار بگیرند تا سفت تر شوند. قبل از میل کردن آن ها را از یخچال بیرون بگذارید، تا یخ زدایی شوند و از میل کردن آن لذت ببرید.

 

نکاتی برای تهیه ترافل فندقی و شکلاتی

طرز تهیه ترافل شکلاتی

 

نکته هایی برای درست کردن ترافل شکلاتی مغزدار :

• به جای اینکه توپ های ترافل را داخل فندق های خرد شده بغلتانید و سپس آنها را در شکلات فرو کنید، می توانید بعد از فرو بردن داخل شکلات فندق ها را اضافه کنید. این برای افرادی است که ترجیح می دهند فندق را در قسمت بیرونی شکلات داشته باشند.

• اگر فندق شما در حال حاضر بدون پوست نیست، برای از بین بردن آنها باید چه کاری انجام دهید. فندق های پوست گرفته را داخل فر کمی برشته کنید تا برشته شوند. سپس، فندق ها را داخل یک دستمال حوله ای تمیز بپوشانید تا خنک شوند. این تقریباً 5-7 دقیقه طول می کشد. برای اینکه در نهایت پوست ها را جدا کنید، آجیل ها را با دستمال بمالید.

• بطری شیر نارگیل را یک شب در یخچال بگذارید تا غلیظ شود.

سخن پایانی :

تهیه ترافل شکلاتی و فندقی در خانه بسیار آسان است و نتیجه آن یک شیرینی خوشمزه و خانگی خواهد بود. با کمی خلاقیت، می‌توانید انواع مختلفی از ترافل‌ها را با طعم‌ها و رنگ‌های متنوع تهیه کنید.

 

انتهای خبر/م