ایلام بیدار12:33 - 1403/07/03
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

نظام اسلامی پیروز جنگ شناختی خواهد بود

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: ایران اسلامی همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس، فاتح میدان نبرد شد امروز نیز در رزم ترکیبی و شناختی دشمنان علیه جوانان این مرز و بوم نیز پیروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردار سید صادق حسینی روز سه‌شنبه در همایش رزمندگان و بسیجیان استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس ایران سرآغاز حرکتی نوین برای دفاع و آزادی همه سرزمین‌های اسلامی در بند نظیر فلسطین، لبنان و افغانستان بود.

 وی افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در واقع یک جنگ جهانی بود که در آن ۴۰ کشور غربی و شرقی با حمایت همه‌جانبه از صدام علیه ایران اسلامی بسیج شدند و تجهیزات نوین نظامی و نیروی انسانی را در اختیار رژیم بعث قرار دادند.

حسینی یادآور شد: هرچند ایران اسلامی در موضوع جنگ تحمیلی متجاوز نبود؛ اما با نیروی ایمان و رمز اتحاد و تبعیت از فرامین امام راحل (ره) در این نبرد نابرابر به پیروزی دست یافت.

 وی بیان کرد: با گذشت ۳۶ سال از پایان جنگ تحمیلی، برگزاری یادواره‌های شهیدان و حضور مردم بر سر مزار شهدا نشان‌دهنده اهمیت جایگاه شهیدان در بین آحاد جامعه است.

 فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: اکنون اتحاد و انسجام مردم ایران در دوران دفاع مقدس و اطاعت از ولایت‌فقیه برای کشورهای مبارز منطقه به یک الگو تبدیل شده است.

حسینی با اشاره به اینکه امروز حقانیت فلسطین را به دنیا اثبات کرد، اضافه کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در مقابل قدرت ایمان حزب‌الله، حماس و یمن به زانو درآمده است و بدون شک با اتحاد امت اسلامی پیروزی نهایی برای آنها خواهد بود.

 حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: ایران به برکت دستاوردهای دفاع مقدس هر سال در حال تکامل و پیشرفت بوده و همین اقتدار دفاعی باعث بازدارندگی تحرکات دشمن علیه جمهوری اسلامی شده است.

حسن بهرام‌نیا افزود: دشمن با وجود رشد روزافزون نظامی و دفاعی ایران، جرأت و توان حمله و تعدی به ایران را ندارد و این اقتدار دفاعی ایران در سایه و به برکت دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان حاصل شده است.

 وی تصریح کرد: صدام با تحریک و حمایت غرب و شرق ماشین جنگی علیه انقلاب نوپای ایران را روشن و با هدف تصرف ۶ روزه تهران ۱۹ شهر ایران را در ۳۱ شهریور ماه هم‌زمان بمباران و بخشی از خاک ایران را تصرف کرد.

بهرام‌نیا ادامه داد: با تجاوز آشکار رژیم بعث به خاک ایران، مردم و ارتش وارد دفاع شدند و با دست خالی به مصاف صدام و هم‌پیمانانش ایستادند.

 وی بیان کرد: ایمان و معنویت، اتحاد و انسجام، اطاعت از رهبری، وحدت و یکپارچگی و استقامت مردم، رزمندگان و مسئولان باعث پیروزی ایران شد بدون اینکه وجبی از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.

 استاندار ایلام یادآور شد: هرچند جنگ تحمیلی تمام شده است؛ اما باید روایت‌ها و حماسه‌های باقیمانده از جنگ به نسل جوان ارائه شود و با بیان رشادت دلاورمردی رزمندگان دوران دفاع مقدس به مصاف جنگ شناختی و ترکیبی دشمن برویم.

 وی تأکید کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بیشتر از گذشته اشاعه شود چرا که بیان حماسه‌های دوران دفاع مقدس یک تکلیف و وظیفه همگانی است.

 

انتهای خبر/ر