ایلام بیدار10:20 - 1403/07/03
موج‌سواری اصلاح‌طلبان بر مذاکره با آمریکا و میانجیگری فرانسه؛

به جای انتقام مذاکره کنید

رسانه‌های اصلاح‌طلب در تازه‌ترین رویکرد سیاسی خود بر لزوم مذاکره با آمریکا با میانجیگری فرانسه برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل ازشبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در حالی به اذعان تحلیلگران برجسته جهان، عملیات طوفان الاقصی از سوی گردان‌های القسام و چند ماه پس از آن وعده صادق، رژیم صهیونیستی را دچار غافلگیری کرده و در یک بهت نظامی فروبرده است که اصلاح‌طلبان رادیکال در یک موج‌سواری رسانه‌ای در تلاش‌اند تا با القا ناتوانی ایران برای پاسخ‌دادن به ترور شهید اسماعیل هنیه از رژیم کودک کش صهیونیستی یک قدرت شکست‌ناپذیر در جهان تصویرسازی کنند.

 رسانه‌های اصلاح‌طلب در تازه‌ترین رویکرد سیاسی خود تأکید کردند ایران اگر می‌توانست ترور شهید اسماعیل هنیه را پاسخ دهد تا به امروز این کار را کرده بود، ولی اگر قادر به این کار نیست پس باید صبور باشد و پایداری کند!

 جریان رسانه‌ای طیف رادیکال اصلاحات در تکمیل تکه‌های این پازل اذعان می‌کند که آمریکا به عنوان کدخدا پشتیبان سیاست‌های رژیم صهیونیستی و این رژیم کودک‌کش مجری سیاست‌های ایالات متحده در منطقه است؛ پس در این شرایط جمهوری اسلامی ایران راهی جز مذاکره با آمریکا برای خلاصی از جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی ندارد!

 روزنامه شرق در این باره در گزارشی نوشته است: در شرایط کنونی بهترین راهکار برای ایران آغاز مذاکره با آمریکا با محوریت اروپا یعنی یکی از دو کشور فرانسه یا آلمان است.

 به نظر می‌رسد جریان غرب‌گرا در کشور همچنان تنها راه برون رفت از مشکلات کشور را مذاکره با آمریکا دانسته و این بار مسئله مواجه ایران با اسرائیل را هم بر توجیه سیاست خارجی خود اضافه کرده است.

خسران برای ملت؛ دستاورد بازی‌گردانی اروپا در مذاکرات رفع تحریم

 توصیه طیف تندرو اصلاحات به مذاکره با آمریکا آن هم با میانجی‌گری فرانسه و آلمان در حالی مطرح می‌شود که همچنان نقش فرانسه به عنوان پلیس بد در مذاکرات برجام از خاطر افکار عمومی ایران پاک نشده است.

 در جریان مذاکرات برجام، فرانسه همواره نقشی منفی خود را در روند پیشرفت گفتگوها حفظ می‌کرد؛ این در حالی بود که نقش لابی‌های صهیونیستی در اثرگذاری بر تصمیمات فرانسه کاملاً مشهود بود تا جایی که در سال ۹۹ در حالی که مذاکرات برجام در جریان بود، امانوئل مکران، رئیس‌جمهور فرانسه و از کشورهای حاضر در مذاکرات برجامی در کارشکنی‌های خود عنوان کرده بود که برای ادامه مذاکرات باید نماینده رژیم صهیونیستی هم در گفتگو حضور داشته باشد.

 پاریس اما در تلاش بود تا به بهانه حضور رژیم صهیونیستی در مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی بسترسازی مناسب برای مذاکرات موشکی درباره توان نظامی ایران را نیز به مذاکرات برجامی بکشاند.

 از سوی دیگر فرانسه برای جلب توجه برخی کشورهای منطقه به دنبال این بود که توان منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهد و در نقش پلیس معرکه برجام، بیان‌کننده راهبرد سایر کشورها در مذاکرات باشد.

 بازی‌گردانی فرانسه یا آلمان یا هر کشور اروپایی دیگری مبتنی بر سیاست هویج و چماق در مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌ها، چیزی جز خسران برای ملت و کشور به دنبال نخواهد داشت با این حال اما جریان رسانه‌ای اصلاحات همچنان مایل به آزمودن آزموده‌ای است که نشان داده است که ذره‌ای دلسوز ملت ایران نیست.

وقتی آمریکا از برجام خارج شد چرا فرانسه میانجی‌گری نکرد

 ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره در گفتگو با راه دانا با انتقاد از نگاه برخی جریانات سیاسی به میانجیگری فرانسه برای مذاکرات ایران و آمریکا تصریح کرد: سیاست فرانسه در امتداد سیاست‌های آمریکایی است در شرایطی که ایران برجام را با حسن‌نیت پذیرفته بود آمریکا بدعهدی کرد و فرانسه نتوانست میانجی‌گری کند.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: باید برای هرگونه مذاکره در آینده از گذشته عبرت گرفت ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی تنها در چارچوب منافع ملت و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مذاکرات را خواهد پذیرفت.

 

انتهای خبر/ر