ایلام بیدار17:52 - 1403/07/02
استاندار ایلام:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران احداث می‌شود

استاندار ایلام گفت: احداث قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه مرزی مهران مهم‌ترین مطالبه خبرنگاران است که این خواسته اصحاب رسانه از امروز تعیین تکلیف و تا پایان هفته جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در آیین قدردانی از خبرنگاران فعال حوزه اربعین اظهار کرد: قرارگاه رسانه‌ای خبرنگاران باید در گلوگاه و بهترین نقطه پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران قرار بگیرد.

 وی افزود: خبرنگاران استان با عشق، خستگی‌ناپذیر و با پای دل به میدان پرافتخار اربعین آمدند و در ثبت و ضبط حماسه بزرگ اربعین در استان تلاش کردند.

 بهرام‌نیا با اشاره به ثبت لحظات ماندگار جان‌فشانی رزمندگان دفاع مقدس توسط شهید آوینی، یادآور شد: شهید مرتضی آوینی در مقطع بسیار سخت و سهمگین دوران دفاع مقدس با دوربین و قلم خود با تهیه خبر و فیلم، مستندهای زیبایی را از جنگ تهیه کرد و با هنرنمایی این صحنه‌ها را برای آیندگان به رشته تصویر درآورد، خبرنگاران صاحب‌ذوق ایلامی نیز با تاسی از این شهید حماسه‌ها و زیبایی‌های اربعین را ثبت و ضبط کنند.

 نماینده عالی دولت سیزدهم در استان ایلام با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، بیان کرد: نقد منصفانه و انعکاس مشکلات مردم با پشتوانه مستندات، بهترین هدیه خبرنگاران به مدیران است چرا که پیشنهادهای سازنده خبرنگاران برای رفع مشکلات و کاهش موانع سازنده است.

 وی در خصوص کاهش تصادفات منجر به فوت در استان ایلام گفت: اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال گذشته ۵۷ درصد تصادفات منجر به فوت کاهش یافت و با توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مطلوب طی سال‌های اخیر، برگزاری اربعین در سال‌های آینده با کمترین چالش همراه خواهد بود.

 وی ادامه داد: شهدا با نثار خون خلق امنیت و اقتدار کردند و تولید علوم و فناوری و فنّاوری مرهون ایثار و استقامت و جهاد رزمندگان است و دفاع مقدس در واقع نماد پرافتخار برای نسل‌های آینده است که برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

 استاندار ایلام بیان کرد: مردم ایران در دفاع مقدس با همه وجود ایستادگی کردند و امروز در مقیاس منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ممتاز است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: این اداره کل با تشکیل ۲ موکب شهدای فرهنگ و رسانه در محل شهرستان مهران (قرارگاه رسانه‌ای اربعین) و موکب هنری شین در محل سه‌راه کارخانه سیمان کارزان اقدامات خاصی در زمینه‌های ارائه خدمات فرهنگی هنری و رسانه در مدت سیزده روز به زوار انجام داده است.

 علی هلشی در ادامه به همکاری و اجرای برنامه‌های متنوع هنری در قالب ۸۰۰ روز کار هنرمندان استان در موکب شین و ۶۵۰ روز کار خبرنگاری در شهرستان مهران با همکاری ۱۵۰ خبرنگار استان اشاره کرد و از تلاش‌های هنرمندان و اصحاب رسانه استان و همکاران در برگزاری این موکب قدردانی کرد.

 

انتهای خبر/ر