ایلام بیدار00:22 - 1403/07/02
امام‌جمعه ایلام:

پیشکسوتان نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه آثار مجاهدت پیشکسوتان دفاع مقدس در ایستادگی مردم غزه جلوه‌گر است، گفت: دفاع مقدس دانشگاه بزرگ جهاد، ایستادگی در برابر نظام سلطه و خودباوری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‎‌‌نور کریمی‌تبار شامگاه امروز در دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس ایلام، اظهار کرد: پیش‌کسوتان دفاع مقدس به‌عنوان هم‌رزمان شهدا، ماندند که پاسدار خون و راه شهدا باشند، شهدایی که بالاترین جایگاه را در نزد خداوند متعال دارند.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه لبیک به امامین انقلاب، حضور در دفاع مقدس و نقش‌آفرینی برای ادامه راه شهدا توفیق بزرگی است که نصیب پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس شده است، ابراز کرد: حفاظت و حراست از این نعمت و توفیق بزرگ نیز تلاش و همت بالایی می‌خواهد که امروز پیش‌کسوتان دفاع مقدس برای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت همواره پای‌کار بوده‌اند.

وی رزمندگان دوران دفاع مقدس بااخلاص و توسل به خدا و ائمه اطهار (ع) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، ابراز کرد: این نعمت بزرگی که خداوند به جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مجاهدان فی‌سبیل‌الله ارزانی داشته، جایگاه شهدا است.

کریمی‌تبار با بیان اینکه سنت الهی بر این است که انسان متناسب با سختی‌هایی که در دنیا متحمل می‌شود، ارتقا پیدا می‌کند، افزود: هر چه ایمان انسان بالاتر و بیشتر می‌شود، آزمون الهی نیز برای کسب مقامات و درجات بالاتر معنوی بیشتر و سخت‌تر خواهد بود.

 وی تصریح کرد: سرمایه‌ای بزرگ خداوند متعال به جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارزانی داشته است که با هیچ‌چیز دیگری در دنیا قالب مقایسه نیست، یادآور شد: برای نگهداری از این سرمایه باید با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نگهداری و حفاظت شود.

 امام‌جمعه ایلام تأکید کرد: دفاع مقدس دانشگاه و کلاس درس بزرگ جهاد، شهادت، ایستادگی، مقاومت، اعتمادبه‌نفس و خودباوری بوده است، خاطرنشان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس در ادامه راه شهدا برای کادرسازی و سربازی امام‌زمان (عج) با کار فرهنگی، رونق مساجد و فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت، بیش از گذشته تلاش کنند.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه آثار مجاهدت و تلاش رزمندگان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس را امروز در جبهه مقاومت و ایستادگی مردم غزه می‌بینیم، ابراز کرد: دشمنان نظام و اسلام امروز به دنبال این هستند که فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در جامعه اسلامی کم‌رنگ شود و رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان دارند.

 

انتهای خبر/م