ایلام بیدار08:22 - 1403/07/01
 مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام خبر داد:

حضور ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در فضای آموزشی ایلام

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در فضای آموزشی ایلام حاضر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علی درویشی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شهید بهشتی شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید و ۳۷۰ شهید دانش‌آموز ایلام، اظهار کرد: یاد و راه شهدا، مسیر را برای معلمان و دانش‌آموزان در ثمر و مهر پر مهری برای همه اقشار جامعه رقم خواهد خورد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام با تأکید بر اینکه به‌طورقطع مسیر تعالی دانش‌آموزان باهمت همه همکاران و معلمان، هموار و روشن است، گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری سطح ایلام نیز تحصیل دارند، گفت: ۱۰۰ درصددانش آموزان در دوره ابتدایی شامل ۹ هزار ۵۳۰ دانش‌آموز در مدارس ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند و حتی یک دانش‌آموز ابتدایی در ایلام نداریم که ثبت‌نام نکرده باشد.

درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ کلاس درس یک‌نفره در ایلام وجود دارد، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب در این ایلام برای یک دانش‌آموز، یک معلم و یک مدرسه فعالیت دارند که حتی یک نفر از دانش‌آموزان ایلام از نظام آموزش‌وپرورش بی‌بهره نماند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام بیان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۵۲۰ معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود چهارهزار معلم در مدارس غیرانتفاعی کارآموزش دانش‌آموزان را به عهده دارند و همچنین ۲۵۸ همکار در حوزه سرایه داری و خدمات و ۱۹۸ نفر نیز در حوزه کیفیت‌بخشی پرورش به جمع همکاران آموزش‌وپرورش ایلام افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت در حوزه زیرساختی آموزش‌وپرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس روی داده است، ابراز کرد: ۴۲ هزار مترمربع در دو سال گذشته به مجموع فضای آموزشی ایلام افزوده شده و بیش از ۲۰ کلاس درس تربیت‌بدنی در سطح مدارس ایلام فعال خواهد شد.

درویشی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان در قالب طرح شهید عجمیان رنگ‌آمیزی شده و ۳۱ هزار متر آسفالت محوطه مدارس ایلام انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام با بیان اینکه در سال مختلف دانش‌آموز ایلام رتبه‌های برتری در المپیادهای مختلف کسب کردند، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در سایه تلاش و همت معلمان و فرهنگیان و دانش‌آموزان کسب شده است.

 

انتهای خبر/م