ایلام بیدار09:32 - 1403/06/31
مدیرکل گمرکات استان ایلام:

۶۳۷ میلیون دلار کالا به عراق صادر شد

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار انواع کالا در پنج ماهه منتهی به مردادماه سال جاری، از گمرک مرزی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سهراب کمری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار انواع کالا در پنج ماهه منتهی به مردادماه سال جاری، از گمرک مرزی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

 وی اظهار کرد: این میزان کالا به وزن یک میلیون و ۱۵۱ هزار تن بوده است.

 مدیرکل گمرکات استان ایلام بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک مرزی مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

این مسئول ادامه داد: در ایام برگزاری کنگره بزرگ اربعین، کارکنان گمرک مهران بی‌وقفه تشریفات گمرکی ورود و خروج ۵۶۲۸ کامیون حامل تجهیزات و اقلام ضروری مواکب، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، ۲۳۶ دستگاه آمبولانس، خودرو امدادی و تانکر را انجام دادند.

 کمری عنوان کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان پیاده‌روی بزرگ اربعین بیش از ۳ میلیون و ۳۲۸ هزار زائر از گمرک مرزی مهران تردد کردند که تشریفات گمرکی و بازرسی کالاهای همراه این تعداد مسافر با استفاده از دستگاه‌های آشکارساز توسط همکاران گمرک مهران به صورت شبانه‌روزی انجام گرفت.

 

انتهای خبر/ر