ایلام بیدار01:19 - 1403/06/31
یادداشت؛

اهمیت وحدت در جهان اسلام

متأسفانه بین مسلمین علی‌رغم کثرت جمعیت، مظلومیت موج می‌زند و تا زمانی که تمام مسلمین عالم دست به دست هم ندهند نمی‌توانند بر شیاطین انسی عالم پیروز شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمدحسن پور گوهری مسئول حوزه علمیه برادران شهرستان چرداول در یادداشتی نوشت: با عرض سلام و تبریک ولادت پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت به تمام مسلمین؛ دو روایت از وجود مبارک پیغمبر اکرم (ص) عرض می‌کنم که نشان می‌دهد اهمیت اتحاد مسلمانان با هم چقدر است:  

 طبق روایت اول، مسلمان‌ها با هم برادر هستند. این روایت برای تمام مسلمین تکلیف ایجاد می‌کند؛ همان‌طور که ما به برادران خونی خودمان کمک می‌کنیم و در روزهای سختی و شادی آنها را همراهی می‌کنیم و خطاهای آنها را گوشزد می‌کنیم و اگر مورد ظلم قرار گرفتند به آنها کمک می‌کنیم، همین احکام برای برادران دینی هم جاری است.

 وجود مبارک پیغمبر اکرم (ص) نقطه عطف و اتصال تمام مسلمین عالم است. در زمان حیاتشان، محور تمام صحابه و همه جور آدم از صحابه در اطرافشان بودند و همه آنها را حفظ کردند و کسی را از دایره خودشان خارج نکردند و به این طریق سبب وحدت شدند و همگی دایره‌وار در کنار هم زندگی کردند.

 در زمان ما که رسول‌الله (ص) در قید حیات مادی نیستند، اگر بخواهیم پیرو پیغمبر باشیم لازم است از یادگار به‌جامانده ایشان که قرآن است تبعیت کنیم و این تبعیت در سایه وحدت بین کل مسلمین جهان صورت می‌گیرد.

 اما متأسفانه الان شرایط سیاسی حاکم بر جهان باعث شده بعضی برادران مسلمان ما به جای تاسی به عمل پیغمبر رحمت و مهربانی که اتحاد بین همه بود، تمسک کنند با غیرمسلمین اتحاد کردند که نتیجه‌اش گرفتاری‌ها و وضعیت موجود برای عالم اسلام و در حال حاضر برای مردم مظلوم فلسطین و غزه شده است.

 توجه داشته باشیم یکی از دلایل اصلی گستاخی کفار علی‌رغم اختلاف نظرها و افکار در میان آنها، اتحاد و یک‌صدایی است که در مقابل دشمنان دارند، لذا شاهد ظلم و جنایات آنها در جای‌جای دنیا هستیم.

 متأسفانه بین مسلمین علی‌رغم کثرت جمعیت، مظلومیت موج می‌زند و تا زمانی که تمام مسلمین عالم دست به دست هم ندهند نمی‌توانند بر شیاطین انسی عالم پیروز شوند.

 نمونه بارز برای لبیک به این دو روایت پیامبر رحمت و مهربانی، کمک به مردم مسلمان و برادر فلسطین و غزه است که زیر سلطه یهودیان خون‌خواه، نسلشان در حال نابودی است و این با کمک چند کشور محدود مسلمان به این زودی و آسانی میسر نیست؛ بلکه نیازمند یک‌دست شدن تمام مسلمین است تا این غده سرطانی برداشته شود.

 نکته مهم در اتحاد این نیست که آیین و مذهب همدیگر را قبول کنیم؛ بلکه مهم این است که در مقابل ظالمین عالم با هم یک‌دست و یک‌صدا شویم که نصرت الهی در زمره متحد شدن بین مسلمانان است.

 خدا ان‌شاءالله به حق پیغمبر محبت و مهربانی، دل مسلمین عالم را به هم نزدیک و متحد گرداند.

انتهای خبر/ر