ایلام بیدار00:52 - 1403/06/31
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان مهران مطرح کرد:

وحدت اسلامی رمز قدرت و پیشرفت مسلمانان

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان مهران گفت: در جامعه امروز، تفرقه و اختلاف از بزرگ‌ترین موانع پیشرفت و تعالی بین ملت‌های مسلمان برشمرده می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیم ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: آغاز هفته وحدت، فرصتی برای تأکید بر اهمیت همبستگی و همدلی میان مسلمانان و تقویت پیوندهای ایمانی و اجتماعی است.

 وی افزود: نام‌گذاری هفته وحدت از سوی حضرت امام (ره) نشانه دوراندیشی برای وحدت در جوامع اسلامی بود؛ بنابراین، هفته وحدت یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های اسلامی است که هدف اصلی آن تقویت اتحاد، انسجام و همدلی بین مسلمانان جهان است.

 مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان مهران گفت: در جامعه امروز، تفرقه و اختلاف از بزرگ‌ترین موانع پیشرفت و تعالی بین ملت‌های مسلمان برشمرده می‌شود. اگرچه ریشه این تفرقه و اختلافات به دسیسه‌های نظام سلطه و مستکبر برمی‌گردد که همچنان به دنبال تضعیف و سیطره بر جهان اسلام هستند، لذا هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان و جوامع اسلامی به نقاط مشترکشان که همان ثقلین یعنی قرآن کریم و سیره نبوی (ص) است، بازگردند.

 ابراهیمی بیان داشت: امروز تلاش دشمن، اختلاف‌افکنی و ایجاد تنش بین شیعه و سنی است. همه آحاد جامعه موظف به وحدت هستند، همچنان که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید بر وحدت در میان امت‌های اسلامی دارند. چراکه هر اقدامی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت بین مسلمانان شود، در خدمت استکبار است؛ بنابراین، از وحدت و همدلی به‌عنوان تنها راه نجات جوامع اسلامی از مشکلات و چالش‌های پیش رو نام برده می‌شود.

 این مسئول یادآور شد: امروز وحدتی مدنظر است که انسان‌ها را به‌سوی خداوند و هدف واحد سوق دهد. خداوند در قرآن کریم هم انسان‌ها را به مهر و دوستی و نیز زیباترین مساوات سفارش کرده است؛ لذا دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان هم برگرفته از آیات قرآنی و سیره پیامبر اکرم (ص) است و اقتدار جوامع اسلامی زمانی خود را نشان می‌دهد که با اتحاد و انسجام کامل از مکتب حیات‌بخش اسلام صیانت کنند.

 وی خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام است. وحدت اسلامی به‌عنوان یک اصل مهم همیشه مدنظر امامین انقلاب بوده و یکی از برکات وحدت در جوامع اسلامی همین تشکل محور مقاومت است؛ بنابراین، وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان موجب اقتدار و عظمت آن‌ها در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: دفاع از مردم فلسطین نماد عینی وحدت به شمار می‌رود. امروز اوج جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین فلسطین را شاهد هستیم. اگرچه وحدت جوامع اسلامی می‌تواند به یک راهبرد اساسی و پایدار برای نجات مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه تبدیل شود که در این صورت شاهد یک پیروزی بزرگ در ریشه‌کنی این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی خواهیم بود و بدانیم این وعده قرآن است که آن روز نزدیک است.
 
امتهای