ایلام بیدار14:14 - 1403/06/30
خطیب موقت نمازجمعه ایلام:

دولت به برخی محکومان امنیتی مسئولیت ندهد

خطیب موقت نمازجمعه ایلام گفت: کسانی که دارای محکومیت امنیتی بوده و در فتنه ۸۸ نقش کلیدی داشته و با دشمن هم صدا شدند؛ نباید در هیچ جایی به آن‌ها مسئولیت داده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ایلام گفت: همه انبیا آمدند تا پیامبر موعود بیاید و آمدن ایشان را بشارت می‌دادند.

وی افزود؛ لجاجت پافشاری بر بت‌پرستی، خرافات و انسان‌کشی از جمله خصلت‌های اعراب زمان جاهلیت بود که در زمانی که مردمی با جهل محض بودند اسلام آمد و به زن و دختر عزت بخشید و آن‌ها را فلاکت در آورد و از نظر اخلاقی این مردم را پرورش داد.

 

 خطیب موقت نمازجمعه ایلام گفت: پیامبر (ص) با قرآن و اخلاق نیکو مردم را به جایگاه والا رساند اگر جامعه بخواهد پیشرفت کند تمسک به قرآن، معصومین و اخلاق نیکو ضروری است.
مرادبیگی گفت: قرآن در همه عصرها برای مردم پیام دارد و فقط مختص به سمت زمان خاص نیست.
وی با اشاره به هفته وحدت گفت: وحدت برای دنیای اسلام مثل آب است و اسلام و امامین انقلاب بر این مسئله تأکید کردند؛ چون بدون وحدت دشمن به هدف می‌رسد.
خطیب موقت نمازجمعه ایلام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منادی وحدت است و این وحدت باعث می‌شود دشمن در ناتوانی و درماندگی بیفتد؛ در جریان غزه امت اسلام در مقابل دشمن ایستاده و آن‌ها را به شکست مجبور کرده و این به برکت وحدت است.
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما به کرامت رسیدیم و به این وحدت افتخار می‌کنیم که آمریکا زیر پای آن‌ها له شده است.
وی در ادامه گفت: در مقابل جریان وحدت، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی ایستاده و می‌خواهند این وحدت از بین رفته و اقتدار مسلمانان نابود شود.

 مرادبیگی بیان داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از افتخارات، قدرت و عظمت مردم ایران است مردم ایران تحت رهبری امام راحل در مقابل استکبار پیروز گشته و امروز دفاع مقدس یک کلاس است که مردانی مانند شهید سلیمانی و شهید همت را تحویل جامعه داد.

 این مسئول یادآور شد: دفع مقدس یک الگوی عملی موفق در برابر دشمن تبدیل شد؛ گرچه دشمن به دنبال کم‌رنگ شدن فرهنگ دفاع مقدس است؛ اما حفظ و حراست از این انقلاب توسط رهبر انقلاب بود که یادواره‌ها و کنگره‌ها را راه‌اندازی کرده و شهید حججی‌ها را تربیت کرد.
خطیب موقت نمازجمعه ایلام گفت: در استان ایلام باید مناطق جنگی و شهدای خودمان و علمای خودمان را برجسته کنیم.

 وی با اشاره به ضرورت وقف گفت: هرکس می‌خواهد نامه عملش بسته نشود در دنیا باید موقوفه داشته باشد و متأسفانه در ایلام وقف کم است و باید بیشتر روی این موضوع کار شود.

مرادبیگی با اشاره به پیامدهای دفاع مقدس گفت: ولایت‌مداری، جهاد و تفکر جهادی، تکلیف‌مداری و دشمن‌شناسی از پیامدهای دفاع مقدس برای مسئولان و آحاد مردم است.
خطیب موقت نمازجمعه ایلام خاطرنشان کرد: کسانی که دارای محکومیت امنیتی بوده و در فتنه ۸۸ نقش کلیدی داشته و با دشمن هم صدا شدند؛ نباید در هیچ جایی به آن‌ها مسئولیت داده شود.
وی عنوان کرد: افراد ولایت‌مدار، مسئولیت‌شناس، جهادی و کارآمد از طیفی هستند که باید مسئولیت به آنها سپرده شود.
مرادبیگی یادآور شد: از دولت می‌خواهیم به مسئله گرانی به صورت جدی ورود کرده؛ چون نظارت بر بازار بخشی مهمی از گرانی را مهار می‌کند و مردم از این مسئله ناراحت هستند 
این مسئول با اشاره به پرداخت‌نشدن حقوق کارگران شهرداری گفت: حقوق پرسنل و کارگران شهرداری مسئله‌ای است که باید به آن‌ها توجه شود و چون چند ماه حقوق نگرفته و این مسئله پذیرفته نیست و پیمانکار باید توانایی پرداخت مطالبات را داشته باشد.

وی تصریح کرد: پرورش مقدم بر آموزش است و اسلام همین نظریه را دارد؛ توجه به این مسئله بسیار مهم است؛ چون دشمن اخلاق جوان‌ها را تحت‌تأثیر خودش قرار داده و مدرسه محل پرورش است.