ایلام بیدار09:26 - 1403/06/30
سخنگوی شورای شهر ایلام:

رعایت نرخ مصوب سرویس مدارس الزامی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام با اشاره به اعلام نرخ سرویس‌های مدارس در این شهر، گفت: از اولیای دانش‌آموزان درخواست می‌شود مبلغی بیشتر از نرخ‌های مصوب به سرویس‌های مدارس پرداخت نکنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سعید انوری‌پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: جلسات متعددی در کمیسیون خدمات شهری و حمل‌ونقل شهرداری در خردادماه امسال در خصوص نرخ هزینه برای سرویس‌های مدارس برای سواری خودرو، مینی‌بوس و اتوبوس بحث و تبادل و نظر شد و در نهایت نیز خروجی آن به تصویب شورای تطبیق هم رسید.

 

 وی افزود: بر این اساس برای جابه‌جایی هر دانش‌آموز از طریق سرویس‌های مجاز برای مدارس در سطح شهر ایلام، سواری خودرو هشت میلیون ریال، برای مینی‌بوس ۶ میلیون ریال و برای اتوبوس پنج میلیون ریال تعیین شده است و این نرخ‌ها نیز اعلام و لازم‌الاجرا است.

 

 سخنگوی شورای شهر ایلام با بیان اینکه سامان‌دهی سرویس‌های مدارس از طریق سامانه سپند انجام‌شده است، یادآور شد: از همشهریان عزیز و اولیای دانش‌آموزان درخواست می‌شود در انتخاب و تعیین سرویس‌های مدارس برای دانش‌آموزان خود دقت کافی را داشته باشند.

 

 انوری پور گفت: فراخوان سرویس‌های مدارس از طریق سامانه سپند اعلام شده و با هماهنگی با مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری ایلام، مقرر شده که این فراخوان دوباره تمدید شود تا اولیای دانش‌آموزان با فراغ‌بال بیشتری بتوانند نسبت به سرویس‌های مدارس برای دانش‌آموزان خود اقدام کنند.

 

 وی تصریح کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس باید حائز شرایط لازم بود و صلاحیت آنان از مراجع دارای صلاحیت تأیید شود و در سامانه سپند ثبت‌نام کنند تا رانندگانی که برای خدمات‌دهی به دانش‌آموزان به منظور جابه‌جایی از خانه تا مدرسه و برعکس، واجد شرایط لازم باشند.

 

 انوری پور با تأکید بر اینکه نرخ‌های اعلام شده مصوب است، بیان کرد: از اولیای دانش‌آموزان درخواست می‌شود که از این نرخ‌ها بالاتر پرداخت نکنند چرا که این نرخ‌ها مصوب بوده و به تصویب شورای کمیسیون تلفیق هم رسیده است و در کل شهرستان ایلام به عنوان نرخ‌های مصوب و متعارف اعلام شده است.

 

 وی گفت: در تصویب و اعلام این نرخ‌ها هم مشکلات و مسائل رانندگان سرویس‌های مدارس و همه موضوعات مرتبط با دانش‌آموزان و نگرانی‌های اولیا در نظر گرفته شده است.

 

 سخنگوی شورای شهر ایلام افزود: از طریق سازمان حمل‌ونقل شهرداری ایلام ۲ شرکت برای ارائه خدمات از طریق سرویس‌های مدارس در نظر گرفته شده است که نظارت مستقیم بر این شرکت‌ها از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام انجام می‌شود و در این خصوص هم از سرویس‌های مدارس نیز بازدید و رصدهای لازم نیز از طریق اولیای دانش‌آموزان نیز انجام خواهد شد.

 

انتهای خبر/ر