ایلام بیدار09:24 - 1403/06/28
استاندار ایلام:

رسالت وقف، یک رسالت ارزشمند است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه رسالت وقف، یک رسالت پسندیده و ارزشمند است گفت: مردم ایران اعتماد بالایی به این سازمان دارند که باید این اعتماد بیش از گذشته تقویت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حسن بهرام‌نیا در دیدار صبح امروز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: رسالت وقف، یک رسالت پسندیده و ارزشمند است. مردم ایران اعتماد بالایی به این سازمان دارند که باید این اعتماد بیش از گذشته تقویت شود.
استاندار ایلام افزود: امروز شاهد تکریم یک مدیر دلسوز و مدبر هستیم که با همه توان خود در راستای رسالت وقف و اعتلای فرهنگ اسلامی تلاش کرد.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام در اربعین با همکاری کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد. 
 
بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در کنگره اربعین حسینی امسال به موضوعات فرهنگی و معنوی توجه شد و اقامه نمازهای ۵ گانه جماعت با حضور روحانیون در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران برگزار شد. 
 
 نماینده عالی دولت در ایلام با بیان این‌که بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان طی حدود سه سال گذشته برای زیرساخت‌ها و راه‌های استان هزینه شده است، گفت: از مجموع هزینه‌کرد ۱۲ هزار میلیاردتومانی برای زیرساخت‌های استان (۹ هزار میلیارد تومان صرف ساخت و تکمیل راه‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران) شد و به‌صورت مستند و مکتوب در یک کتابچه ارائه شد.
 
وی اظهار داشت: مهران ۳۰ هزارنفری، جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزارنفری زوار را در اربعین بدرقه و استقبال کرد و این افتخاری بزرگ است، هیچ لباسی از لباس خادمی و نوکری زوار اباعبدالله الحسین (ع) باارزش‌تر نیست.

 استاندار ایلام عنوان کرد: ایلام استان ۲۸ کشور از نظر میزان طلاق در سال ۱۴۰۲ و در ۱۴۰۳ میزان طلاق در استان ۲۲ درصد کاهش یافت. 
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده در این نشست گفت: این سازمان در حوزه تجهیزات پزشکی، رسیدگی به مستندات و اربعین و هیئت‌های مذهبی اقدامات خوبی انجام داده است.
 
 معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان امین اموال مردم است که هم باید پاسخگوی خداوند متعال و هم حقوق مردم باشیم. معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: یکی از سرمایه‌های مهم سازمان اوقاف، اعتماد مردم است که این افزایش اعتماد موجب موقوفات جدید خواهد شد.

 

انتهای خبر/م