ایلام بیدار10:28 - 1403/06/27
رهبر انقلاب:

سیاست دوگانه کشورها در المپیک محسوس بود

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بیان کردند: یک چیز دیگری که امسال در بازی‌های المپیک محسوس بود، سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی است؛ واقعاً نشان دادند که سیاست‌های دوگانه و مغرضانه در رفتار این‌ها حاکم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در مردادماه و شهریورماه امسال برگزار شد و کاروان المپیک ایران در رده ۲۱ و کاروان پارالمپیک در رده ۱۴ قرار گرفت.

 پیش‌ازاین رهبر معظم انقلاب با پایان کار کاروان وزرشی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در پیامی از ورزشکاران، رؤسای فدراسیون‌ها و مربیان کشورمان تشکر کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جمع حاضر فرمودند: خیلی خوشحالم از اینکه یک‌بار دیگر این توفیق را پیدا کردم که با یک مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان این کشور ملاقات کنم. جداً جوان‌های عزیز ورزشکار ما - که مایه افتخار هستند - برای کشور ایران اسباب عزت و سربلندی محسوب می‌شوند بلاشک. 
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال‌کردن جزئیات در کارورزش و خبرها برایم میسر نیست؛ اما اجمالاً در جریان قضایا قرار می‌گیرم، تا آنجایی که وقت باشد می‌بینم و یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود.
ایشان تصریح کردند: ملت را شاد کردید، احساس افتخار در ملت ایران به وجود آوردید. من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه مدال‌آوران، از همه ورزشکاران، از همه مربیان، از همه دست‌اندرکاران، از وزارت ورزش، از کمیته المپیک و دیگر دست‌اندرکارانی که هستند، رؤسای فدراسیون‌ها، از همه‌شان صمیمانه متشکرم. کارورزش را جدی گرفتید، درستش هم همین است.

 



سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل وزرش بین‌المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود

رهبر انقلاب تأکید کردند: یک چیز دیگری که امسال در بازی‌های المپیک محسوس بود، سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی است؛ واقعاً نشان دادند که سیاست‌های دوگانه و مغرضانه در رفتار این‌ها حاکم است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: فلان دولت، فلان کشور را محروم می‌کنند به‌خاطر اینکه فلان‌جا جنگ راه انداخته؛ اما رژیم صهیونیستی را که هزاران کودک را به قتل رساندهدر طول حدود یک سال بیش از ۴۱ هزار نفر را به قتل رساندهاین را از بازی‌ها محروم نمی‌کنند. خب این سیاست دوگانه است، این مغرضانه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این همان حرفی است که ما همیشه می‌گوییم، بعضی‌ها حمل می‌کنند بر مبالغه؛ مبالغه نیست - می‌گویند ورزش سیاسی نیست درحالی‌که بیشترین اعمال غرض سیاسی را در ورزش اینها می‌کنند و نشان می‌دهند.

 تقدیر رهبر انقلاب از پافشاری مدال‌آوران ایرانی بر هویت ایرانی و اسلامی 
 
 رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از این دیدار فرمودند: در ورزش‌های بین‌المللی، آوردگاه‌های جهانی در ورزش فقط قدرت بدنی و مهارت ورزشی نیست که نشان داده می‌شود. قدرت روحی و اعتمادبه‌نفس ملّت ایران هم به رخ بدخواهان کشیده می‌شود. این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا می‌کند به بچه‌های غزه یا فلسطین این خیلی در دنیا پرمعناست. یا اینکه اسم کاروان را می‌گذارند خادم‌الرضا مثلاً در این خیلی معنا هست. 
 
 ایشان افزودند: حفظ حجاب این خانم‌های ورزشکار اینکه ورزشکار [مرد] ما، قهرمان ما با زن بیگانه دست نمی‌دهد وقتی که [او] می‌خواهد جایزه‌اش را اهدا کند این خیلی پُر معناست این نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس است، این نشان‌دهندهٔ آن است که ایرانی هویت خودش را ارج می‌نهد برای هویت خودش ارزش قائل است، هویت ملی و هویت اعتقادی و اسلامی. 
 
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: این در امسال کاملاً بروز و ظهور داشت، نشان داده شد. پرچم فلسطین را نشان داد، ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه می‌دارند به قولش شماها عکس سلفی می‌گیرد. اینها خیلی باارزش است، این خیلی بااهمیت است من به‌هیچ‌وجه از این چیزها آسان عبور نمی‌کنم من روی تک‌تک اینها تکیه می‌کنم و معنا می‌کنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.
 

شما با تأکید بر هویت ایرانی و اسلامی، از تحریف حقیقت ملت ایران جلوگیری می‌کنید
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: شما در میدان ورزش علاوه بر قدرت بدنی، علاوه بر مهارت ورزشی و توانایی‌های جسمی یک توانایی معنوی را هم نشان دادید هویت را هم ارائه کردید. حالا این هویت ایرانی چیست. این مهم است. 
ایشان بیان کردند: تحریف یکی از ابزارهای رایج دنیاست درگذشته و امروز و لابد در آینده. یک ملت را تحریف می‌کنند، حقیقت عقیدهٔ او ته دل او را جور دیگری به دنیا منعکس می‌کنند، راه مقابله‌اش چیست.
رهبر معظم انقلاب افزودند: شما در مقابل چشم میلیون‌ها انسان شاید صدها میلیون که دارند عرصهٔ المپیک را تماشا می‌کنند با بوسیدن قرآن، با سجده‌کردن روی زمین، با تشکرکردن از خدا این حقیقت را منعکس می‌کنید؛ این هویت را شما منعکس می‌کنید، هویت ملت ایران، اعتمادبه‌نفس میل به عظمت ملی برای کشور خودش است، هویت ملت ایران، پایبندی به عقاید دینی است، پایبندی به اسلام است، پایبندی به اهل‌بیت است، نام مقدس ائمه (علیهم‌السلام) و مقدسات مذهبی در ارائهٔ شما در المپیک چشم‌نواز است؛ شما مشخص می‌کنید که هویت ملت ایران چیست. هم هویت دینی را، هم هویت سیاسی را این پشتیبانی شما از فلسطین این یکی از کارهای مهم است.

 

منبع: پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

انتهای خبر/م