ایلام بیدار00:12 - 1403/06/28
فرماندار هلیلان:

کمک به آموزش و پرورش ضروری است

فرماندار هلیلان گفت: کمک به رفع مشکلات آموزش و پرورش یک تکلیف اخلاقی بسیار مهم بر عهده ماست.

کوروش عیوضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» اظهار کرد: همهٔ ما وامدار آموزش‌وپرورش هستیم و در این سیستم نقش داریم و بایستی نسبت به نقش خودمان حساسیت و مسئولیت‌پذیری لازمه را داشته باشیم و کمک به رفع مشکلات آموزش‌وپرورش یک تکلیف اخلاقی بسیار مهم بر عهده ماست.

فرماندار هلیلان مهم‌ترین مؤلفه در سیستم آموزش‌وپرورش را نیروی انسانی کارآمد توصیف کرد و اظهار داشت: پول برای حل مشکلات می‌تواند مؤثر باشد؛ اما قطعاً آن چیزی که از پول کارآمدتر است همان نیروی انسانی توانمند و مجرب است.

 عیوضی با اشاره به اینکه مدیر اگر توانمند باشد می‌تواند با استفاده از یک سازوکار مناسب مشکلات و موانع را چاره کند، اظهار کرد: بنابراین نمی‌توان همه نواقص و ضعف‌ها را از کمبود بودجه و اعتبار دانست؛ بلکه با ابتکار عمل و خلاقیت می‌توان بخشی از مشکلات را مرتفع نمود.

 وی اولین روز ورود به مدرسه را یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین روزهای زندگی هر فرد دانست و دراین‌خصوص گفت: مدیران مدارس بایستی اهتمام ویژه‌ای نسبت به‌روز ورود دانش‌آموزان پایه اول به مدارس داشته باشند و از طریق ایجاد محیطی شاد و جذاب این روز ماندگار را برای آنها به تصویر بکشند.

 نماینده عالی دولت در هلیلان در پایان ضمن اشاره به صفرشدن آمار خودکشی شهرستان در سال ۱۴۰۲، عامل موفقیت در این حوزه را کار میدانی دانست و افزود: به لطف خدا و تلاش‌های صورت‌گرفته سال گذشته آمار خودکشی در شهرستان به عدد صفر رسیده و این یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند بود که بدون لطف خدا و همکاری و هماهنگی ادارات، حضور میدانی و مؤثر، استفاده از ظرفیت کارشناسان ذی‌ربط، خیرین شهرستان و نهادهای حمایتی امکان‌پذیر نمی‌شد.
 

انتهای خبر/ر