ایلام بیدار00:37 - 1403/06/15
استاد حوزه و دانشگاه:

ماه ربیع‌الاول نماد تازگی در اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه ربیع‌الاول به معنای بهار اول است و در فرهنگ اسلامی نماد تازگی و آغاز زندگی جدید نیز به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام عمران احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: ربیع‌الاول، سومین ماه از تقویم هجری قمری است و به عنوان ماهی مهم در تاریخ اسلام شناخته می‌شود. این ماه به‌ویژه به دلیل وقوع دو رویداد بزرگ تاریخی اهمیت دارد.

 

وی افزود: ولادت پیامبر اسلام (ص): پیامبر اکرم، حضرت محمد (ص)، در روز ۱۲ ربیع‌الاول متولد شدند. این روز به عنوان میلاد پیامبر (ص) جشن گرفته می‌شود و در بسیاری از کشورهای اسلامی مراسم ویژه‌ای برای بزرگداشت این رویداد برگزار می‌شود.

 

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: هجرت پیامبر (ص): همچنین، هجرت پیامبر از مکه به مدینه نیز در این ماه واقع شده است. این رویداد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تقویم هجری قمری نیز از همین زمان آغاز می‌شود.

 

 وی تصریح کرد: ربیع‌الاول به معنای بهار اول است و در فرهنگ اسلامی نماد تازگی و آغاز زندگی جدید نیز به شمار می‌آید. مسلمانان در این ماه به دعا و عبادت پرداخته و سعی می‌کنند ویژگی‌های پیامبر (ص) را الگوی خود قرار دهند.

 

انتهای خبر/ر